پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح‌های مهندسی رودخانه مازندران نیازمند بازنگری است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، محمد ابراهیم یخکشی در جلسه هماهنگی مدیران منابع آب شهرستان‌های مازندران اظهار داشت: از بعد حاکمیتی و حفظ حقوق انفالی در گام اول باید موضوع آزادسازی بسترها در اولویت قرار گیرد و در گام بعدی موضوع بهره‌برداری و واگذاری  بسترهای آزاد شده مد نظر قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه پلان کار در بخش رودخانه‌ها باید تغییر کند افزود: تاکنون فرایند مطالعات مهندسی رودخانه عمدتا متکی بر داده‌های فنی بوده است و مسائل اجتماعی و حقوقی در این بخش کمرنگ بوده که به نظر می‌رسد باید مشاورین ما در روش مطالعه تجدید نظر کنند.

یخکشی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر مدیران امور و نظارت آن‌ها بر فعالیت‌های مهندسان مشاور در بخش رودخانه‌ها بر انجام مطالعات میدانی تاکید کرد و افزود: برای این بخش ابتدا باید تعیین حدود کرده و در گام بعدی بحث آزادسازی باید مدنظر قرار گیرد.

سید جمال موسوی، معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران، موضوع حفاظت از رودخانه‌ها را مهم برشمرد و گفت: برای حفاظت از رودخانه نیازمند امورات قوی با ساختار مناسب هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های امور  منابع آب شهرستان‌ها و راهکار های برون رفت از این چالش‌ها بر پشتیبانی واحدهای ستادی برای انجام ماموریت‌های بهتر از سوی امور تاکید کرد و گفت: بدون حمایت های ستادی امور نمی‌تواند ماموریت‌های خود را بدرستی انجام دهد.

موسوی با اشاره به بسترهای واقع شده در مجاورت 7000 کیلومتر از رودخانه‌های استان ، میزان آن را حدود 6000 هکتار برآورد کرد و گفت: این رقم باید با کمک مدیران امور و مشاورانی که مطالعات مهندسی رودخانه را انجام می‌دهند تدقیق شده و برای هر بستر باید یک شناسنامه ای در بانک اطلاعاتی سیستم داشته باشیم.

در پایان مقرر شد مدیران امور طی دو هفته نظر خود را در مورد ارقام اعلام شده از سوی مشاور طرح در هر یک از بازه‌ها اعلام و پیشنهاد اصلاحیه خود را ارائه کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.