پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح‌های ارائه‌ شده به واحدهای فناور”خلاقانه” باشند

0

معاون مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر خلاقیت و نوآوری را دو آیتم مهم پذیرش طرح‌های فناورانه دانست.

مهدی ترابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر به عنوان یکی از مراکز رشد فعال زیر مجموعه پارک علم و فناوری مازندران است، اظهار کرد: این مرکز با رسالت فعالیت و توسعه فناوری در غرب مازندران مشغول فعالیت است و جز نخستین مرکز رشد غرب مازندران بوده که مجوز خود را از سال ۹۴ با موافقت اصولی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت مرکز رشد نوشهر در زمینه صنایع دریایی،کشاورزی، منابع طبیعی، گردشگری و سلامت است، افزود: از دیگر فعالیت ها در این مرکز، ارزیابی و داوری طرح ها و ایده های فناورانه ‌ای بوده که متقاضی استقرار در مرکز رشد نوشهر است.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر تصریح کرد: یکی از اهداف این مرکز این است که طرح ها و ایده هایی که وارد شده مورد ارزیابی قرار بگیرد و این داوری بر اساس معیارهایی است که از پارک علم و فناوری و وزارت علوم به مجموعه ابلاغ می شود.

ترابی با تاکید بر اینکه طرح هایی که ارائه می شود باید نو آورانه و جدید باشد،گفت: این طرح ها باید از یک طرح کسب و کار برخوردار بوده و تیم های اجرا کننده این طرح ها توانمندی لازم را برای ایده و فناوری که در ذهن افراد شکل گرفته است داشته باشند.

وی ادامه داد: ایده ها و طرح ها در قالب هسته های فناور و یا در قالب شرکت های فناور در مجموعه مرکز رشد نوشهر پذیرش می شوند و یا اینکه ماهیت حقیقی و یا حقوقی دارند.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با بیان اینکه مراحل مختلف پذیرش در این مرکز از مرحله پیش رشد و مرحله رشد آغاز می شود، تاکید کرد: در مرحله پیش رشد ۶ تا ۹ ماه فرصت است تا هسته های فناور که ماهیت حقیقی دارند ثبت شرکت را انجام دهند و به ماهیت حقوقی تبدیل شوند، طرح کسب و کار خود را تهیه و تیم کاری خود را تقویت نمایند و به مرحله تولید نمونه اولیه یا آزمایشگاهی برسانند.

ترابی اضافه کرد: در بخش واحد فناور یعنی مجموعه هایی که به صورت ماهیت حقوقی و یا شرکت جذب مرکز رشد می شوند انتظار این است که ظرف سه سالی که  در مرکز رشد فرصت دارند با کار و تلاش و تسهیلاتی که مرکز در اختیارشان قرار می دهد بتوانند نمونه آماده برای تجاری سازی را برای ورود به بازار ارائه دهند یعنی از مرحله آزمایشگاهی به نمونه صنعتی و تولید انبوه برسند.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در اختیار آنها قرار می دهد در قالب خدمات فناوری به متقاضیان است، تصریح کرد: خدمات فناوری بیش از ۳۰ نوع است که مرکز رشد در قالب مرکز رشد حرفه ای در اختیار متقاضیان قرار می دهد که از آن جمله می توان به دفتر کار، خدمات شبکه ای و تسهیلات اداری و معرفی نامه اشاره کرد.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر گفت: یک سری خدمات تخصصی همانند مشاوره های حقوقی،گرفتن قرار داد از سازمان های مختلف برای شرکت های توانمند نیز در مرکز وجود دارد که ارائه می شود.

ترابی برگزاری جلسات کمیسیون ارزیابی و جذب و پذیرش طرح ها را در هر دو تا سه ماه از اتفاقات خوب این مرکز برشمرد و افزود: در این داوری ها سعی شد از همه ظرفیت های شهرستان  به خصوص مسئولان جهت حضور در جلسات استفاده شود تا از نزدیک با فعالیت های مرکز و نحوه ارزیابی طرح ها آشنا شوند.

وی از داوری ۵ طرح در دوازهمین کمیسیون داوری و پذیرش ایده های فناورانه با حضور اعضای شورای شهر ، رئیس بهزیستی و گردشگری نوشهر خبر داد و یادآور شد: این طرح ها در حوزه های مختلف انرژی، ساختمان، الکترونیک، صنایع دستی و سلامت بودند که دستگاه تولید انرژی از زباله ها، پانل های نیمه پیش ساخته دوجداره، دستگاه پرینتر تصاویر بر روی نوشیدنی و شکلات، مغناطیس درمانی و آموزش و تولید صنایع دستی سفالی، گچی و پلی استر با تکنیک های جدید از جمله این طرح ها بود که پس از داوری از این تعداد چهار طرح پذیرفته و یک طرح مغناطیس درمانی پذیرفته نشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.