پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت و جایگاه بیمه همگانی و فراگیر برای روستاییان

0

هرچند وجود بیمه به شکل حرفه ای و امروزی آن اول بار در سال 1269 شمسی در کشور ما طرح گردید اما تا اوایل سال 1314 زمان برد تا به عنوان صنعتی ملی رسمیت یابد. اما اوج شکوفایی این صنعت بعد از انقلاب اسلامی ایران با تنوع بخشی به شرکتهای بیمه ای و خدمات آنها رقم خورد.

صنعت بیمه در عصر حاضر به عنوان وسیله ای موثر جهت جبران خسارات و حمایت از خانواده های آسیب دیده فعالیت می کند. در این بین اما بیمه های حوادث و فراگیر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، جایگاهی که که در حوادث و اتفاقات مرهمی است بر آلام حادثه دیدگان و پشتوانه ایست قوی برای آنها، اما به دلیل آگاهی کم و یا نا آشنایی با خدمات و ظرفیتهای گسترده آن هنوز از سهم بالایی در میان جامعه برخوردار نیست و ضریب نفوذ آن اندک است.

با این همه مناطق روستایی و عشایری به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و طبیعی شان جایگاه ویژه و حائز اهمیتی خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته دارند و صنعت بیمه برای دستیابی به بستر تسهیلات و حمایتها امری ضروری ، اجتناب ناپذیر بلکه لازم الاجراست. دولت محترم تدبیر و امید هم که از ابتدا نگاه و رویکردی گسترده و زیربنایی به همه جوانب توسعه از جمله توسعه روستایی داشته به این مهم توجه تام و تمامی دارد.

بخشداری چهاردانگه نیز در راستا تدابیر ارزشمند دولت محترم حرکتی را آغاز نموده تا با همیاری و همدلی همه روستاییان عزیز، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران محترم بتوانیم طرح عظیم و کم نظیر بیمه های فراگیر(آتش سوزی، سیل، صاعقه، زلزله و حوادث) را برای همه روستاها و روستاییان خطه زیبا چهاردانگه اجرایی کنیم تا گام بلند دیگری در عرصه خدمت گذاری به مردم شریف و فرهیخته این منطقه ارائه گردد.

دکتر مرتضی جعفری، بخشدار چهاردانگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.