پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران آغاز شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، شاپور کاکولکی عصر امروز در مراسم افتتاحیه صید ماهیان استخوانی سال 97 اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که در تولید و اقتصاد این کشور نقش بسیار موثری دارد بخش صید و صیادی و دریا است که فصل جدیدی را از صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در شمال آغاز کردیم که قریب به 121 شرکت تعاونی پره با چیزی حدود 10 هزار صیاد، صید را آغاز کردند.

وی افزود: صید ماهیان استخوانی در  مازندران سال گذشته نسبت به سال قبل آن 14 درصد افزایش داشت که جامعه صیادی خود پای کار آمده و در تکثیر طبیعی نقش موثری داشتند.

کاهش نرخ بیمه صیادان

سید محمد رضوی، رﺋیس هیئت مدیره اتحادیه ماهیگیران مازندران نیز با تاکید بر اینکه آلودگی‌های زیست محیطی دریا توسط کشورهای مجاور دریای خزر، شرایط بد آب و هوایی و کاهش نزولات آسمانی و صیادان غیرمجاز، دلیل کاهش ذخایر دریای خزر و صید است. گفت: مهم‌ترین مطالبات جامعه صیادی، کاهش حق نرخ بیمه صیادان، اراﺋه تسهیلات بانکی کم بهره و بلاعوض، نوسازی ادوات و تجهیزات صیادی، مساعدت جهت دریافت سند مالکیت جایگاه، دو منظوره کردن جایگاه است.

ولی الله محمدزاده، مدیرکل شیلات مازندران نیز گفت: حدود 400 نفر صیاد از 54 شرکت تعاونی پره در سراسر استان صید خود را از دریا آغاز کردند.

وی با اشاره به صید 10 هزار تن ماهی در سال گذشته در دریای خزر سهم مازندران را بیش از 40 درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته صیادان مازندرانی از محل صید ماهی حدود 100 میلیارد تومان درآمد داشتند که نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است.

محمدزاده، افزایش صید ماهی سال قبل مازندران را نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته را مرهون بازسازی ذخایر آبزیان ماهیان دریا با مشارکت جامعه صیادی دانست و افزود: علاوه بر مشارکت صیادان در تکثیر طبیعی و حفاظت از ذخایر آبزیان با همکاری و مشارکت جامعه صیادی در دستور کار قرار دارد.

وی بر پیگیری مهم‌ترین مطالبات جامعه صیادی با همکاری شیلات و اتحادیه پره مورد تاکید قرار داد و از جامعه صیادی خواست جهت تجهیز و به روزرسانی ادوات صیادی خود از محل تسهیلات کم بهره دولتی اقدام کنند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.