پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور سند مالکیت برای ۵۳۰ هزار هکتار از عرصه های ملی مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی زارع عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران تثبیت مالکیت املاک دولتی به ویژه املاک منابع طبیعی و عرصه های ملی را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه های ملی تاکنون ۵۳۰ هزار هکتار از عرصه ها وارد بانک جامع املاک شده است.

وی افزود: با تثبیت مالکیت در بانک جامع املاک هیچ تجاوز نسبت به املاک دولتی امکانپذیر نیست و قانون نیز تاکید دارد تا دستگاه های دولتی به سرعت املاک خود را وارد سامانه جامع املاک کنند.

زارع با بیان اینکه تثبیت مالکیت اوقاف تحت دستور سازمان ثبت اسناد و املاک قرار گرفت گفت: با اجرای ثبت آنی و صدور سند مالکیت کاداستر و راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها خدمات به صورت الکترونیک ارائه می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به مصوباتی برای سرعت بخشیدن به تثبیت املاک وقفی در استان افزود: در ۱۱ ماه سال جاری ۲۰۳ هزار و ۷۲۵ برگ اسناد مالکیت در استان صادر شد و بیش از ۲۷۵ هزار فقره ثبت نام قانون تعیین تکلیف در استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در راستای قانون ساماندهی عرصه های روستایی هفت هزار و ۲۰۰ فقره سند تک برگی در استان صادر شده است.

وی اجرای اسناد رسمی را از دیگر بخش های برشمرد و گفت: امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی را در استان وصول کردیم و ۱۱۷ فقره پرونده اجرایی نیز تشکیل شده است.

زارع، یکی از مشکلات را کمبود فضای اداری بیان کرد و گفت: از مجموع ۲۶ واحد ثبتی در استان ۱۱ واحد استجیاری است و مابقی ساختمان ها نیز قدیمی و با سابقه زیاد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.