پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شکوه عزاداری مردمان تبرستان در تاسوعای حسینی+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، سال‌ها است نام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) شور حسینی را در جای جای جهان ایجاد کرده است تا به تاسی از امام غریب و قیام حسینی بیداری اسلامی شکل بگیرد و برای بیداد با قیام حسینی علم حقیقت طلبی برافراشته شود.

مردم سوگوار مازندران در عزای سید و سالار شهیدان در شب تاسوعا به یاد حضرت عباس قمر بنی‌هاشم(ع) در ماتم و عزا نشستند.

راه حسین راهی به درازای 14 قرن است که در مسیر هدایت بشر قرار گرفته است. در راه حسین سر که هیچ همه جان عباس ابن علی(ع) فدایی راه قیام خدایی حسین فدا شد.

ادب عباس در برابر ولایت زنده است که صحرای کربلا را غرق در نورانیتی خاص کرده است. پسر شیر خدا از علی ابن ابیطالب(ع) احیاگر دین خداست و بر ظلم و جور تازیدن را در کربلا رزم‌آوری می‌کند.

اوست رجزخوان حیدری، شیرمروی که نور چشم مرتضی است و با قلبی توفنده در سوز و عطش راه حق برای آوردن آب، آبروداری می‌کند. جماعتی که آب را می‌بستند در چاه ضلالت خود سوختند و فاتح رزم آب بی‌شک عباس ابن علی(ع) بود.

پرچم دین سردار مبین افتخار علمداری حضرت عباس(ع) است. اوست که عمود آهنین بر فرقش فرد می‌آید تا عمود آهنین خیمه حسین(ع) و فرزندانش برپا باشد.

حجت الاسلام بابایی از علمای منطقه در جمع عزادارن حسینی با برشمردن قیام خونین عاشورایی گفت: در کربلا معامله بر سر ولایت امتحان بزرگی بوده که حضرت عباس(ع) از آن پیروز بیرون آمدند.

وی با تاکید بر اینکه در مقاتل عنوان شده است که حضرت عباس(ع) با مهربانی پشت و پناه کودکان بی‌پناه بوده است، افزود: حضرت عباس(ع) در آرزوی دیدار حضرت زهرا(س) مهمترین موضوع خود عنوان می‌کند.

بابایی با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا احیا امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: در این راه 72 ستاره با جهاد و پیکار در احقاق دین خدا در آسمان درخشیده‌اند.

گزارش و فیلم از سمیه فقیه، کبریا مقدس و هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.