پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسنامه دار کردن برنج در حال حاضر ممکن نیست

0

یک کارشناس کشاورزی گفت: در حال حاضر امکان شناسنامه دار کردن برنج وجود ندارد.

عبدالله نصرالله زاده در گفت و گو با ایسنا در حاشیه اولین نمایشگاه علمی و تخصصی برنج مازندران در بابل، با اشاره به این که امکان شناسنامه دار کردن برنج در حال حاضر وجود ندارد، اظهار کرد: برای شناسنامه دار کردن برنج باید از فاکتورهای متفاوتی عبور کرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه ها، کنفرانس و همایش ها  درحوزه کشاورزی و خصوصا برنج باعث می شود تا پایه های اصلی که لازمه شناسنامه دار کردن برنج است کم کم رقم بخورد.

نصرالله زاده بیان کرد: رسانه ها اعم از مجازی و حقیقی می توانند در شناسایی کشاورزی مدرن و در حال گذر سنتی تاثیر به سزایی داشته باشند؛ جامعه می خواهد با اطلاعات بیشتر در زمینه کشاورزی به کشاورزی سالم و بدون سم برسد.

این کارشناس کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه ها برای کشت ارگانیک و بدون سم باعث می شود که ابتدا شرکت های تولید کننده سم دیگر تولید نداشته و کشاورزان به سمت و سوی کاشت ارگانیک بروند.

وی خاطرنشان کرد: مدرن سازی کردن دستگاه های تبدیل برنج باعث کاهش ضایعات در تولید می شود به عنوان مثال از 100 کیلو ضایعات در یک دوره برنج در روش سنتی با استفاده از دستگاه های مدرن ضایعات به 20 کیلو می رسد. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.