پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرکت آماده تکمیل کارخانه زباله سوز ساری طی دو سال گذشته بود/ با مشکل عدم ساخت ابنیه مواجه بودیم.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  به گزارش فارس ، دومین بازدید خبرنگاران و سازمان‌های مردم نهاد استان مازندران از پروژه‌های زباله سوز توسط نماینده کارخانه زباله سوز در مازندران با هدف آشنایی فعالیت شرکت و اقداماتی که در دستور کار دارند انجام شده است.

 مجید غلامپور نماینده مجری طرح کارخانه زباله سوز مازندران در توضیحات تکمیلی این مجموعه در نوشهر اظهار کرد: ابنیه این مجموعه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۷ درصدی داشته و در عملیات نصب هم میزان پیشرفت ما بیش از ۵۵ درصد است.

وی با اعلام اینکه روزانه در این مجموعه بیش از ۲۵۰ تن زباله سوزانده می‌شود، گفت: میزان برق تولیدی از این مجموعه سه مگاوات در ساعت است.

نماینده مجری طرح نیروگاه زباله سوز مازندران با اعلام اینکه زباله‌های نوشهر  بیش از ۴۰ سال در محل استقرار دستگاه احداث دپو می‌شود، افزود: شیرابه‌های زباله در حال حاضر وارد رودخانه و پس از آن به دریا می‌ریزد که بنا داریم که در کنار احداث نیروگاه تصفیه خانه هم ایجاد شود و تا حدودی بخش اعظمی از شیرابه‌های تولید شده ساماندهی شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب فرمانداری نوشهر در تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز این شهر، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این مجموعه در سال ۹۵ حدود ۱۷ درصد بوده است که با پیگیری انجام شده توسط فرماندار وقت در ساخت ابنیه با پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی رسیدم.

غلامپور با اعلام اینکه همه تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز نوشهر وارد این شهر شده است،گفت: عملیات نصب به صورت جدی در دستور کار است.

وی در ارتباط با وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری، افزود: عملیات ساخت این مجموعه زودتر از نوشهر آغاز شده بود ولی بنا به دلائلی در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده شرکت کارخانه زباله‌سوز در مازندران با اعلام اینکه برای نصب دستگاه زباله‌سوز ساری مشکلی از سوی شرکت وجود ندارد، یادآور شد: اگر ساخت ابنیه در ساری که در حال حاضر پیشرفت ۳۷ درصدی دارد به اتمام برسد این مجموعه طی ۱۳ ماه عملیات نصب را به اتمام می‌رساند،با این حال ما بنا داریم بخشی از عملیات نصب را در دستور کار قرار دهیم تا روند تکمیل و بهره‌برداری مجموعه ساری سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در تکمیل و بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری بسیار اثر گذار است،این شرکت آماده تکمیل و بهره‌برداری کارخانه زباله سوز ساری طی دو سال گذشته بوده است اما با مشکل به نام ساخت ابنیه و کمبود اعتبارات دولتی مواجه بودیم.

نماینده مجری طرح کارخانه زباله سوز مازندران خاطرنشان کرد: مبلغ قرار داد کارخانه زباله‌سوز ساری ۱۴ میلیون دلار است که ۶۰ درصد آورده شهرداری و اعتبارات دولتی بوده و بقیه توسط شرکت سرمایه‌گذار باید تامین شود.

وی در پایان گفت: عملیات بهره‌برداری این کارخانه با سرعت مناسب در دستور کار است و با این روند این مجموعه در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.