پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل در مازندران| لغزندگی محورهای مواصلاتی مازندران؛ امدارسانی سپاه به سیل‌زدگان غرب استان

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، بارش شدید باران توام با سیلاب از عصر دیروز تاکنون در شهرهای مازندران ادامه دارد. کانون بارش‌های سیلابی شهرهای غرب مازندران نظیر رامسر و تنکابن بوده و بسیاری از راه‌های روستایی و ارتباطی شهری این مناطق به دلیل شدت سیلاب تخریب شده و مسدود شده است.

مردم با مراجعه به پایگاه‌های بسیج می‌توانند خسارت و مشکلاتی را که به‌وجود آمده اعلام کنند و پایگاه بسیج در محلات به سپاه موارد را اعلام کرده و سپاه برای کمک وارد عمل می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر با اشاره به این که 24 ساعته آماده کمک هستیم بیان کرد: به‌ نظر می‌رسد که خسارت در شهرستان رامسر بالا بوده و سپاه در این زمینه در آماده‌باش قرار دارد.

وی با بیان اینکه جاده جواهرده در برخی از جاها مسدود و در بیشتر مسیر رانش زمین وجود دارد و سیلابی است گفت:  بارش‌های استان مازندران از بعد از ظهر دیروز از رامسر آغاز شد و بیشترین بارش در این شهرستان گزارش شده است.

گزارش‌ها در رامسر حاکی از خسارت به پل‌ها و برخی از راه‌های کوهستانی و رانش زمین در این شهرستان است. سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران گفت: احتمال ریزش سنگ و رانش در زمان بارندگی در محورهای کوهستانی مازندران بیشتر می‌شود لازم است مسافران از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی استان پرهیز کنند.

وی افزود: نخستین برف پاییزی ارتفاعات چرات سوادکوه را سفیدپوش کرد.

مسدودی جاده رویان – گلندرود

محور رویان به گلندرود نیز به علت سیلاب و آب‌گرفتگی تا اطلاع بعدی بسته است. رئیس اداره مدیریت راه‌های استان مازندران گفت: جاده رویان به گلندرود به علت سیلاب و آبگرفتگی تا اطلاع بعدی بسته است و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی این جاده ادامه دارد.

هاشمی افزود: محور فرعی رامسر به شیرود که دیروز به علت تخریب پل بسته شده بود با برطرف شدن مشکل امروز بازرگشایی شد. در حال حاضر همه جاده‌های استان باز است و رفت و آمد به صورت روان جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جاده هراز چند مورد ریزش سنگ داشتیم که بلافاصله ماموران راهداری نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کردند و خسارتی به کسی یا خودرویی وارد نشد و رفت و آمد اکنون در این جاده انجام می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.