پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیلاب 700 میلیارد تومان در مازندران خسارت وارد کرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی اظهار داشت: در جریان بارش شدید باران و جاری شدن سیل و سیلاب در مناطقی از شهرها و روستاهای غرب مازندران بالغ بر 700 میلیارد تومان خسارت به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، مسکونی، معیشتی، کشاورزی، دام و طیور و آبزیان وارد شد.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران، خسارات برآورد شده، در نامه ای به نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ارسال شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: در بازدید معاون رئیس جمهوری از مناطق خسارت دیده از سیل در غرب مازندران مقرر شد تا گزارش خسارات، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، طرح و برای جبران خسارات تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اسلامی گفت: با توجه به پیش بینی درست اداره کل هواشناسی استان، ستاد بحران در استان و همه شهرستانها تشکیل شد و همه دستگاهها برای مقابله با سیل آمادگی کامل داشتند.

وی با اشاره به برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در این حوزه، گفت: موازی کاری‌هایی که از گذشته در این زمینه وجود داشت سبب شد نظارت کافی انجام نشود و این امر در زمان وقوع سیل خسارت‌های بزرگی به مناطق شهری و روستایی وارد کرد.

استاندار مازندران گفت: برآوردهای اولیه حاکی است بیشترین خسارت به تاسیسات زیربنایی شامل راه‌های مواصلاتی، تجهیزات برق، مخابرات و پل‌ها وارد شد.

اسلامی افزود: بر اساس برآورد بنیاد مسکن استان، دو هزارو 650 واحد مسکونی دچار آسیب شدند که از این تعداد دو هزار و 570 واحد، از 30 تا 60 درصد و 80 واحد به طور کامل خسارت دیدند.

وی به میزان تسهیلات پرداختی به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: پس از مشخص شدن میزان خسارت و اعلام به مقامات دولت، میزان و چگونگی پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان اعلام می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.