پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در احداث کارخانجات زباله‌سوز بیشتر می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یانگ یوان لین عصر امروز در دیدار سرمایه‌گذاران چینی با مسئولان استان مازندران در استانداری، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو استان امیدواریم با حمایت استان‌های مازندران و جیانگ شی شاهد توسعه روابط اقتصادی باشیم.

وی افزود: در زمینه تجهیزات زباله‌سوز 60 پروژه در چین اجرا شد در مازندران نیز می‌توانیم اجرا کنیم؛ کشور ایران در پروژه جاده ابریشم یک کشور مهم بوده که در چند سال گذشته ارتباط اقتصادی میان دو کشور در حال رشد است و اکنون نیز باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

یانگ یوان لی گفت: هدف ما از این سفر، آشنایی نزدیک با  ظرفیت استان برای بررسی سرمایه‌گذاری است و ماموریت نخست ما از این سفر حمایت لازم را بابت پالایشگاه مازندران اعلام کنیم که امیداریم حمایت‌های لازم ازمازندران شود تا این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت:امیدواریم با سفر این هیئت تجاری، عملیات اجرایی پالایشگاه مازندران آغاز شود. محمد محمدپور عمران افزود: علاقمند هستیم ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ایجاد شود تا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به تولید صدها میلیارد دلاری در استان جیانگ شی جهت سرمایه‌گذاری اولویت اول و پروژه مهم ما پالایشگاه نفت است.

محمدپور گفت: از دیگر پروژه‌هایی که قابلیت پیگیری دارد پروژه پتروشیمی مازندران است که خودروسازی برقی و موتورسازی برقی دراستان اجرا شود.

محمدپور گفت: یک طرح بزرگ برای ده‌ها سال آینده میان دو کشور، ایجاد شهرک صنعتی کشور چین در استان مازندران است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.