پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری در سورت، گام بزرگی در رونق گردشگری و اشتغال منطقه خواهد شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه:  احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری شهرستان ساری بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به این بخش ضمن ایجاد اشتغال در ارتقای اقتصاد نیز موثر است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری در اطراف چشمه سورت، گام بزرگی در حفاظت از این چشمه و رونق گردشگری و اشتغالزائی برای منطقه برداشته خواهد شد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهرستان ساری با حجم ترافیک زیاد مواجه هستیم بر مدیریت بیشتر آن در این نقاط تاکید کرد.

فرماندار ساری بر تکریم ارباب رجوع، آموزش شهروندان در مقابل مخاطرات طبیعی از سوی هلال احمر و پایش تصویری از سوی مسئولان ذیربط تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، آموزش و پرورش برای تهیه وسایل گرمایشی مدارس روستاها اقدام مناسبی انجام دهد.

حسین زادگان با بیان اینکه تا 50 درصد خود اشتغالی مربوط به کشاورزی است، گفت: تسهیلات مناسبی برای توسعه کشت درخت سیب در اراضی شیب‌دار، گل‌های محمدی، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد روستایی در حوزه محصولات کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی بزرگ‌ترین ظرفیت برای رفع مشکل اشتغال جوانان است‌، افزود‌: دولت تسهیلات کم بهره بدون محدودیت را در حوزه فعالیت‌های اقتصادی روستایی در نظر گرفته است.

فرماندار ساری گفت: امروز دولت تسهیلات و کمک‌های قابل توجهی را به بخش‌های اقتصادی روستایی از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌کند.

وی از چشمه سورت به عنوان یک ظرفیت مهم گردشگری یاد کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله واگذاری زمین مجاور این چشمه که متعلق به منابع طبیعی است به سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم.

حسین‌زادگان، ساماندهی و احیای چشمه سورت از اواخر سال گذشته با دستور استاندار وقت به دستگاه‌های ذیربط وارد مرحله جدید شد./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.