پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرانه مصرف ماهی در خانوارهای مازندران افزایش یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، ولی الله محمدزاده امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره طبخ و عرضه آبزیان در پارک نوشیروانی بابل اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین 10 تا 11 کیلوگرم بوده که این رقم در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی افزود: در مازندران میزان مصرف ماهی 13.8 کیلوگرم بوده بنابراین با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده‌ها، شیلات در جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارها اقدام به برگزاری جشنواره‌های طبخ ماهی در استان به میزبانی شهرستان بابل کرده است که ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

محمدزاده با اشاره به اینکه 12 هزار نفر در بخش‌های مختلف شیلاتی فعالیت دارند و ارزش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی حدود 800 میلیارد تومان است از صادرات 18 میلیون دلاری محصولات شیلاتی به خارج از کشور تا پایان مهر امسال خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه شهرستان بابل نیز با اشاره به آیه‌های قرآنی و تاکید دین اسلام به سبک تغذیه و اینکه تغذیه طیبه و حلال  موجب عمل صالح می‌شود، اقدامات شیلات را در برگزاری جشنواره طبخ و عرضه ماهی قابل تحسین دانست.

وی افزود: دلیل بسیاری از بیماری‌ها در جامعه ناشی از تغذیه نامناسب است که با توجه به کار شیلات و ترویج تغذیه سالم ماهی امیدواریم سلامتی و شادابی جامعه را به همراه داشته باشد.

گلچوب مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، فعالیت شیلات و محصولات شیلاتی آن را همانند نفت در فعالیت‌های اقتصادی جامعه در ایجاد درآمد و اشتغال مهم دانست و از حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های شیلاتی تاکید کرد.

فعالیت 20 درصد آبزیان پرورشی کشور در مازندران

مهدی شکوری مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه 20 درصد آبزیان پرورشی کشور در مازندران تولید می‌شود، توسعه فعالیت‌های شیلاتی در برنامه‌های توسعه را پر رنگ برشمرد و افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه می‌تواند مشکل بسیاری از تولیدکنندگان آبزیان را برطرف کند.

وی ایجاد رستورا‌ن‌های ویژه غذای مازندرانی با نگرش طبخ ماهی را در سراسر کشور پیشنهاد کرد که می‌تواند زمینه موفقیت را برای سرمایه‌گذاران شیلاتی فراهم کند و در این زمینه بانوان مازندرانی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

در این جشنواره انواع آبزیان پرورشی و دریایی و سایر محصولات شیلاتی با تنوع و قیمت تقریبا پائین‌تر عرضه می‌شود و جشنواره به مدت پنج روز در محل پارک نوشیروانی دایر است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.