پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری در مسیر تبدیل شدن به شهر الکترونیک شمال

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر که به انفجار اطلاعات و ارتباطات معروف بوده هر لحظه در جای جای این کره خاکی رشد و نمو دارد.

توجه به دانش الکترونیک و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اکنون به عنوان جزو لاینفک فعالیت عمومی و ارتباطی مردم ایران اسلامی تبدیل شده است.

مازندران به عنوان گردشگرپذیرترین استان ایران نیز به دلیل تعدد اماکن اقامتی، پذیرایی و شهرهای بزرگ و کوچک خود را در مسیر توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات هدایت کرده است.

شهر ساری که گامی نزدیک تا کلانشهر شدن فاصله دارد نیز در مسیر ارتقا دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های شهر الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و حتی گردشگری الکترونیک پیش می‌رود.

یکی از موضوعاتی که اکنون در شهر ساری مرکز مازندران بدان پرداخته شده و در حال اجرایی شدن است اجرای پروژه فیبرنوری برای توسعه شهر الکترونیک در کلان شهر ساری است.

یاسر قربانی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری در مورد برنامه‌های شهرساری برای توسعه زیرساختهای شهر الکترونیک، گفت: برای اجــــرای پروژه فیبرنوری قراردادی با شرکتی معتبر منعقد تا بصورت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی این گام بلند برداشته شود.

وی استفاده از فیبر نوری را برای ایجاد ارتباطی ایمن، سریع و دقیق یک ضرورت حتمی برای تحقق شهر الکترونیک عنوان کرد و افزود: همزمان با اجرای این پروژه سازمان در حال فراهم‌سازی دیگرالزامات ایجاد شهر الکترونیکی است تا بتوانیم یکی دیگر از وعده‌های مدیریت شهری را به شهروندان تحقق بخشیم.

قربانی تاکید کرد: ساری اولین شهری در شمال ایران است که ناوگان تاکسیرانی آن مجهز به سیستم الکترونیکی ساری کارت است. بنابراین طبیعی است که در شروع فعالیت مسائل و مشکلاتی ایجاد شد اما اکنون ساری کارت در ناوگان حمل و نقل شهری اعم از تاکسی، ون و اتوبوس با مشکلات کمتر و ایراد فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راه اندازی سامانه راهنمای خدمات شهری ساری

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری از ساخت نرم افـزار راهنمای خدمات شهرداری موسوم به  رخش خبر داد و گفت: این نرم افزار که راهنمای خدمات شهرداری به شمار می آید می‌تواند راهنمای جامع و کاملی باشد برای استفاده بهینه از خدماتی که شهرداری ساری ارائه می‌دهد ضمن آنکه نحوه استفاده از این خدمات را هم تشریح می‌کند.

وی ادامه داد: موفق به تولید نرم افزار دیگری شده که برای گردشگران بسیار مفید است زیرا در این نرم افزار اطلاعات لازم درباره مناطق گردشگری ساری و تمامی نیازمندی‌های یک مسافر مانند داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها و پمپ بنزین‌ها اطلاع رسانی شده است.

ساری پایلوت توسعه شهر الکترونیک

عباس رمدانی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران نیز در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه این سازمان برای توسعه شهر الکترونیک، گفت: ساری پایلوت توسعه شهر الکترونیک در شمال کشور شده است.

مشاور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه در عصر حاضر توسعه و توجه به فناوری اطلاعات بر همگان واجب است، افزود: شهرداری ساری در مسیر تقویت زیرساخت‌های شهر الکترونیک از دیگر شهرهای مازندران پیشرو است.

وی با بیان اینکه کریدور آی سی تی شمال کشور در مازندران باید ایجاد شود، تصریح کرد: زیرساخت ایجاد این فناوری سالهای اخیر در استان توسط اساتید دانشگاههای تهران و مازندران فراهم شده بود.

رمدانی با اشاره به اینکه استفاده از شرکت‌های استانی برای ایجاد زیرساختهای شهر الکترونیک در شهرهای مازندران امری ضروری است، افزود: با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت استان بتوانیم در حوزه توسعه شهر الکترونیک در کشور پیشگام باشیم./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.