پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| حجت‌الاسلام اعرافی: مرزهای فقه در جوامع اسلامی گسترش یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه مازندران اظهار داشت: همه چیزمان به مردم متکی بوده که باید قدردان ملت و مردمی دانش اندوز و دانش‌گستر باشیم.

وی با گرامی‌داشت دهه کرامت، افزود: مامون تلاش کرد ولایت را در خلافت حذف کند که امام شیعیان در این شرایط هجرت تحمیلی را پذیرفتند و این فضا را به یک انتخاب فعالانه، آگاهانه و تمدنی تبدیل کردند

اعرافی بیان کرد: امام این هجرت را به یک مناظره و الگویی تمدن‌ساز و مجاهدت بزرگ در مقابل دستگاه فاسد تبدیل کرد و پیام اهل بیت را از مرزها عبور دادند و تحمیل را به یک فرصت تبدیل کردند.

وی افزود: حوزه باید فرزند زمانه و پاسخگوی جامعه و حوزه‌های علمیه باید دانش بنیان و مهدتولید علم و فکر باشند و علاوه بر پرداختن به موضوعات فقه، اصول، معارف و دینی باید موضوعات علمی از دانش روز غفلت نکنند زیرا از زمانه عقب می‌مانیم و فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: افرادی که آگاهی ندارند بیان می‌کنند که علوم انسانی با اسلام ارتباطی ندارد و متاسفانه گاهی اوقات این مسئله توسط مسئولیان مطرح می‌شود که باید اتحاد را حفظ کنیم و مرزهای فقه را گسترش دهیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت: پنج هزار دانشجو در دو هزار مرکز آموزش عالی حوزه در حال تحصیل هستند و در بیست رشته مانند تکنولوژی، هوا و فضا و دیگر رشته‌های علمی پیشرفت و جایگاه خوبی در مقایسه با کشورهای دنیا داریم.

وی ادامه داد: دشمن تلاش دارد که دستاورد انقلاب را از بین ببرد سیاست مدیریت این است که همه حوزه‌ها به قله‌های بالا دست یابند و درس‌های خارجه، پایان نامه سطح سه و چهار، انجمن علمی تحقیقات و مجلات علمی باید در دستور کار حوزه‌ها قرار گیرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.