پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| آیت‌الله طبرسی: روحانیت در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان تلاش کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه مازندران اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ خدمت فراوانی به انقلاب کردند که به بی‌ادعا بودن و زحمات فضلا و علما افتخار می‌کنیم و بدانیم لباس و جایگاه روحانیت امانت و مقدس است که باید قدردان این امانت باشیم.

وی افزود: روحانیان و اساتید به ویژه در حوزه‌های علمیه باید خطیب، عالم و مدیر باشند و برای اسلام و انقلاب زیر پرچم لا اله الا الله به مردم خدمت کنند.

طبرسی تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان در ناتوی فرهنگی و فضای مجازی تلاش دارند اسلام، انقلاب و روحانیت را ازبین ببرند که باید ما هم کار خودمان را بکنیم و حواسمان باشد امانت الهی را حفظ کنیم و بدانیم زندگی پیامبران و ائمه اطهار(ع) نیز دارای مشکلات و دغدغه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید فعال‌تر از گذشته شوند و همه با اتحاد زیرسایه ولایت باشیم و هر چه مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه شرعی و ملی ما بوده که اطلاعت کنیم.

قدمت بالای حوزه‌های علمیه مازندران

مدیر سابق حوزه‌های علمیه مازندران گفت: قدمت حوزه علمیه در مازندران همزمان با ورود اهل بیت(ع) از دهه و سده‌های اول به این سامان بود و اکنون نیز علمای بزرگی داریم که در هر یک از عرصه علوم انسانی وارد شویم جایی از علمای مازندران هست که جای افتخار دارد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری افزود: حوزه علمیه در دفاع مقدس حضوری موثر داشت که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد که باید با انجام وظایف خود در راستای اهداف امام وشهدا گام برداریم.

وی بیان کرد: تلاش کردیم در ایجاد و تقویت ساختار حوزه علمیه از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود که در سال‌های گذشته 9 مدرسه سطح دو با پایه 10 در استان مستقر شد.

طاهری گفت: اردوگاه حوزه علمیه در جنوب ساری سال94 کلنگ‌زنی شد اما به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

وی با اشاره به مدارس متعدد حوزه علمیه در استان گفت: متاسفانه در آتش‌سوزی مسجد جامع ساری مدرسه امامیه در آتش سوخت.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.