پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت سیستم کلینیکی تشخیص زودهنگام سرطان در دانشگاه تهران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد عبدالاحد عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران در گفت‌ و گو باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اختراع سیستم کلینیکی تشخیص زود هنگام سرطان گفت: این سیستم به وسیله ر‌دیاب الکترونیکی  کارکرد تهاجم در سلول‌های سرطانی در مدت زمان کمتر از 6 ساعت از روی نمونه بیمار بدون نیاز ‌فیکی کردن و مار‌کرهای پاتولوژی توان تشخیص را دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه هیچ گونه امکان خطا یا نتایج اشتباه به واسطه سلول‌های غیر سرطانی موجود در نمونه بیمار(مانند سلول‌های ایمنی بدن و سلول‌های ا‌لتهابی غیر سرطانی) مورد بررسی قرار گرفته وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران تصریح کرد: این سیستم تاکنون روی بیش از 200 بیمار تست شده و صحت نتایج آن مورد ارزیابی متخصصان آسیب شناسی که در تیم تحقیقاتی هستند قرار گرفته است.

این دانشمند چهاردانگه ای اظهار کرد: این پروژه در دانشکده برق دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو سرطان و پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران انجام شده است.

وی در خصوص مدت زمان این پروژه ادامه داد: مدت زمان تحقیقات بیش از 2 سال  بوده و تحت حمایت ستاد توسعه فناوری نانو صورت گرفته است، این اولین بار است که تحقیقات منتج به محصول کلینیکی در این سطح توسط محققان ایرانی انجام شده است.

گفتنی است؛ این سیستم metaf-chip نام‌گذاری شده و نتایج آن در ژورنال  eture-conmunications به چاپ رسیده و ثبت اختراع آمریکا شده است.

پایگاه خبری چهاردانگه: دکتر محمد عبدالاحد  استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، فرزند حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد می باشد که یکی از مبارزین فعال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد. حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد توسط ساواک دستگیر و به زندان افتاد و هر دو دست ایشان توسط ساواک شکسته شده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد  به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در ژاندارمری منصوب شد.

پایگاه خبری چهاردانگه این موفقیت بزرگ را به دکتر محمد عبدالاحد وخانواده محترمش تبریک عرض نموده و  توفیق روز افزونش را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.