پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زیستگاه‌های صیادی در مازندران راه اندازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، ولی اله محمدزاده امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات مازندران در بابلسر، اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای آبزی پروری و ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده از جمله سیاست‌های اداره کل شیلات مازندران در سال‌جاری است.

وی افزود: ایجاد زیستگاه‌های صیادی، تقویت نیروی انسانی و یگان حفاظت از منابع آبزیان برای حراست و حفظ منابع آبزی از دیگر سیاست‌های مهم اداره کل شیلات مازندران است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه تجهیز و نوسازی مراکز بازسازی و پرورش ماهیان شهید رجایی و باهنر مازندران از جمله برنامه‌های اجرایی اداره کل شیلات مازندران به شمار می آید، گفت: تولید محصولات صادرات محور و تقویت و پیوند میان بازار و تولید از دیگر رویکردهای مهم و اجرایی شیلات مازندران است.

محمدزاده با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از 240 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این مهم از لحاظ وزنی حدود چهار درصد و از نظر ارزش اقتصادی حدود 243 درصد رشد داشته است.

وی افزود: حدود 18 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی به ارزش 274 هزار دلار به کشور روسیه و 744 تن ماهی پرورشی تازه به ارزش سه میلیون و 300 هزار دلار به کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان و 270 تن خوراک آبزیان نیز به ارزش 270 هزار دلار به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران، تقویت تعاونی‌های صیادی، آبزی پروری، ماهیان خاویاری، ماهیان گرمابی و سردآبی و توسعه مکانیزاسیون و استفاده از منابع آب و خاک مازندران را از دیگر برنامه‌های اجرایی و مهم شیلات مازندران عنوان کرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.