پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ خطر تعطیلی صنایع غذایی مازندران به صدا درآمد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی غذا اظهار داشت: امسال همایش روز جهانی غذا را در استان برنامه‌ریزی که از منتخبان و برترین‌های صنایع غذایی تجلیل می‌شود.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری، سال سختی برای صنعت غذایی کشور و استان صورت گرفته و تلاش‌های دولتی‌ها و تشکل‌ها برای برطرف کردن مشکلات مطروحه باید بیشتر شود.

دبیر انجمن همگن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه دو ماه آینده صنعت غذای استان و کشور روند سخت و نامطلوبی را سپری خواهد کرد، تصریح کرد: 507 پروانه صنایع غذایی در استان از بعد انقلاب داشته ایم که این واحدها به 183 واحد فعال و نیمه‌فعال رسیده است.

مهدی زاده با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنایع غذایی استان به تعطیلی کشانده شده است، افزود: زنگ خطر اخراج نیروهای کار در این واحدهای صنعتی موثر در استان نواخته شده است.

وی با اعلام اینکه به دلیل مشکلات رانندگان کامیون و نبود مواد اولیه بسیاری از کارخانجات صنایع غذایی به صورت نیمه تعطیل درآمده است، گفت: مسئولان ملی باید فکری برای احیا و برطرف کردن مشکلات صنایع غذایی استان صورت دهند.

این مسئول انجمن همگن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه قیمت شیر پس از سه سال افزایش حداقلی داشته است، تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت تمام شده محصول شیر توسط تولیدکنندگان بسیاری از برندهای صنایع لبنی کمتر در واحدهای فروش و سوپرمارکت‌‌ها عرضه نمی‌شود.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه بسیاری از واحدهای صنایع غذایی استان به دلیل کمبود نقدینگی و رسیدن به مرز ورشکستگی اقدام به اخراج کارگران خود کردند، افزود: تنها در یک واحد صنایع غذایی و لبنی استان 500 نفر از کار بیکار شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال سختی برای صنعت غذا را داریم، تصریح کرد: امسال ششمین سال برگزاری روز جهانی غذا را در مازندران داریم که هر ساله تعدادی از واحدها و کارشناسان را به عنوان واحدها و کارشناس برتر انتخاب می‌کنیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه امسال 35 واحد صنایع غذایی استان به عنوان واحد منتخب در روز جهانی غذا تجلیل می‌شوند گفت: 29 کارشناس فنی در حوزه غذا نیز به عنوان کارشناس برتر انتخاب شدند.

وی با اعلام اینکه مراسم روز جهانی غذا در 29 مهرماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این مراسم از فعالان صنایع غذایی با اهدای لوح تندیس تجلیل خواهد شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.