پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زندگی نامه و وصیتنامه سردار شهید رسول علینژاد + فیلم از شهید

شهید رسول علینژاد فرزند اصغر در سال 1336 ديده به جهان گشود و هنوز دوران کودکی را می گذرانیدکه خانواده اش از روستاي برگه شهرستان ساري به روستای لَلـه مرز بهشهر مهاجرت کردند.

2

 

زندگی نامه سردار شهید رسول علینژاد:

شهید رسول علینژاد فرزند اصغر در سال 1336 ديده به جهان گشود و هنوز دوران کودکی را می گذرانیدکه خانواده اش از روستاي برگه شهرستان ساري به روستای لَلـه مرز بهشهر مهاجرت کردند. شهيد دوران تحصيلات ابتدايي را در دبستان بوعلي حسين آباد بهشهر گذراند و به علت درگذشت پدر و مادر، براي تامین هزينه زندگي خانواده روزها كار مي كرد و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان سعدي بهشهر بصورت شبانه ادامه داده و در سال 1358 موفق به كسب ديپلم گرديد. شهيد قبل از پيروزي انقلاب نوارها و اعلامیه هاي حضرت امام خميني (ره) را در سطح روستاهاي منطقه بهشهر پخش مي كرد و يكي از مبارزان سرسخت عليه رژيم طاغوت شاهنشاهی بود. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در آمد و هم زمان به فعالیت های انقلابی در منطقه دوسرشمار و روستای بالاده پرداخت و از یادگارهای شهید راهپیمای های روز قدس و برگزاری مراسم یادواره شهدا است. شهید در طول جنگ تحمیلی علی رغم داشتن همسر و دو دختر خردسال، همواره در جبهه ها حضور داشت و سرانجام در 21 بهمن 1364 در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو عراق با بال و پري سوخته به ديدار معبود شتافت. پيكر پاكش با شكوه فراوان در شهر نكاء تشييع و در حسينيه باب الحوائج روستاي للـه مرز بهشهر به خاك سپرده شد. از شهید دو دختر به یادگار مانده است.

 

shahid-alinejad

سردار شهید رسول علینژاد – طرح گرافیکی از عین الله آزموده

 

وصیتنامه سردار شهید رسول علینژاد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الله یدافع الذین امنوا الله لا یحب خوان کفور . اذن للذین یقاتلون  بانهم ظلموا وان الله علی نصرهم لقدیر » خدایا مومنان را از هر شر و مکر دشمن نگاه می دارد و دفع خیانتکاران را می کند که خدا هرگز خیانتکار و ناسپاس را دوست نمی دارد. رخصت جنگ با دشمنان به جنگجویان اسلام داده شد زیرا آنها از دشمن ستم کشیدند خدا بر یاری آنها قادر است.

 

«الهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من جزبک فان حزبک هم المفلحون » خدایا ، مرا سپاه خویش قرارده زیرا سپاه تو پیروزند و بگردان مرا از حزب خود زیرا حزب تو رستگارند.

 

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با درود و سلام بر آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص ) و دوازده امام بر حقش از علی (ع ) تا مهدی (عج) و نائب بر حقش حضرت امام خمینی و با سلام بر شهیدان بخون خفته انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور و شهدای محراب و با درود و سلام بر خانواده های معظم شهدا  و مجروحین و جانبازان انقلاب و با نام تو ای ، خداوند بزرگ وصیتنامه ام را آغاز کرده ، ای خدائی ، که تمام موجودات عالم از آفریده توست ، خدایا ، تو می دانی که این بنده گناهکار توان آتش های جهنم را ندارد و برایم آن دنیا را راحت گیر و تو خود می دانی در این دنیا به این حقیر چه گذشته خدایا ، کار را برای تو انجام داده و  شکایت را پیش تو می کنم ، ای مهربان ترین عالم . خدایا من شمعم می سوزم تا راه را روشن کنم. فقط از تو می خواهم که وجود که وجود مرا تباه نکنی و اجازه دهی تا آخر بسوزم و خاکستر از وجودم باقی نماند . خدایا ، من از این دنیا ی دون می گریزم از اختلافات از تظاهرات از خودنمایی ها و غرورها و خودخواهی ها وسفسطه ها و مغلطه ها و دروغ  وتهمت ها خسته شده ام احساس می کنم که این جهان جای من نیست که وحدت کلمه داشته باشید و نماز و روزه را به پا دارید و احکام الهی را انجام دهید .

 

احترام خانواده های معظم شهداء و اسراء و مفقودین و جانبازان این شهیدان زنده ما را داشته باشید ، اینها از ارزشهای انقلاب وجنگ تحمیلی می باشند . اما سفارشم به برادران سپاهی  و بسیجی :

 

ای بسیجی و سپاهی : که شما معجزه انقلاب هستید و شماها که تمام جنوب و غرب کشور از خون شما جان برکفان قرمز است ، در خط  امام عزیز  باشید و از بیانات روح بخش  شان درس بگیرید تا انقلاب ما از مسیرش خارج نگردد . برادران عزیز : قدر همدیگر را بدانید و از خون ریخته شده شهدا پاسداری تمایید و جبهه ها را پر کنید . این شعار ، این بنده گناهکار است  قسم نامه ام :

 

قسم به پروردگار ، قسم بخون پاک حسین شهید (ع ) قسم به ذولفقار علی (ع) ، قسم به رسالت نبی اکرم (ص) ، قسم به عرق جبین رزمندگان سلحشور ، قسم به ناله یتیمان و آه بیوه زنان ، قسم به ناله و انتظار اسیران حزب اللهی و قسم به جسم پاره پاره 72  تن حزب جمهوری اسلامی  و قسم به جسم پاره پاره رجائی و باهنر وقسم به جسم پاره پاره شده شهدای محراب ، هرگز یک لحظه از فرمان توای ولایت فقیه ، ای فرمانده کل قوا وای امید امت مستضعف جهان غافل نخواهیم شد . حال با شما خواهران حزب اللهی ایران سخن گویم ، شما که با حجاب کوبنده خود تا بحال ثابت کردید پشتیبان رزمندگان جبهه هستید و هر یک در سنگری برای دفاع اسلام عزیز کوشش نموده اید ، انشا ء ا… هم تا آخر همین کار خواهید بود . حال که قلم را بدست گرفته و مشغول نوشتن آخرین صحبتم با شما ای برادر و خواهر مسلمان هستم ، منتظر پیام از فرماندهی کل قوا از قرارگاه  جماران می باشم . زمان ، زمان یاری دینم اسلام و کتابم قرآن می باشد . جرم  ما این است که مسلمان هستیم و تمام دنیا می خواهد که اسلام نباشد چونکه اسلام عزیز نفی کننده تمام قدرت های شیطانی است .ای امت اسلام امام حسین  (ع ) برای چه سازش؟  ، شیعه وذلت ؟ شیعه باید خون دهد تا درخت اسلام آبیاری گردد.

 

وای بر ما و شما  ای برادر و پدر مسلمان اگر امام خمینی در دادگاه عدل الهی با فریاد رسای خود اعلام نماید که بار خدایا من ابلاغ وظیفه در رابطه با دفاع مقدس نمودم ولی این امت ، مرا تنها گذاشتند ! در انتظار یوم الله  22 بهمن دیگری در پیام چند روز پیش امام بزرگوار که فرموده اند :خدا انشا ا… راهیان کربلا را به اهدافشان برساند هستم. سفارش من به برادران وخواهرانم این است که انشاا… راهم را ادامه دهید . واز خط اسلام هرگز دور نشوید ، به خانواده محترم سفارش می کنم که فرزندانم را در مکتب حضرت زهرا (س) پرورش دهد تا بتوانند راهم را ادامه دهند . در پایان از تمام بستگان عفو و بخشش می طلبم و آنها را به یک چیز دعوت می کنم آنهم نماز است ، نماز را به پا دارید اگر تمام اعمال ما درست باسد ولی نماز درست نباشد مورد قبول خداوند نمی شود.

 

خدایا چنان کن سرانجام کار                    تو خشنود باشی و ما رستگار

 

علی جان ، منصورجان: شما ادامه دهنده راهم هستید و فرزندانم را مواظبت نمائید. اگر شهادت نصیبم شد آرزو دارم گمنام باشم مثل برادر نصرالله و اگر جسدم را آوردند در مزار شهیدان روستا لله مرز و در پایگاه انقلابم حسینه دفن نمائید. آنجا که اسماعیل عزیز و نصرالله  دو هم رزم واقعی انقلاب و جنگ تحمیلی رفتند مسافرت خواهم نمود. علیجان : در مراسم بنده مگذار منافقین شرکت کنند یعنی آنهایی که تا دیروز چشم دیدن مرا نداشتند در مراسم حقیر سعی شود جریانات بازی نباشد چونکه یک سپاهی هستم و تابع خط امام و حرام  است در مراسم سخنرانان جریانی باشند و سعی شود خرج کمتر گیرد.

 

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج ) خمینی را نگه دار                                        

والسلام

قرارگاه 25 کربلا ، رسول علینژاد 20/ 11/ 1364

 

فیلم سخنان شهید رسول علینژاد، قبل از یکی از عملیات های دفاع مقدس ( از بابت کیفیت پایین تصویر و صدای فیلم از شما عذرخواهی می کنیم. )

 

 

زمان ویدئو : 00:33 ثانیه

حجم ویدئو : ۲٫40  مگابایت

دانلود ویدئو

 

p_0046

p_0047

p_0050

p_0051

p_0056

p_0068

p_0084

p_0085

p_0001

p_0003

p_0006

p_0011

p_0019

p_0020

p_0041

p_0043

 

برداشت تصاویر از نرم افزار چندرسانه ای گالباغ شهدا

 

2 نظرات
  1. امیر کیاسری می گوید

    شهدا مرغان خونین حریم کبریایی خداوند هستند که قطرات خونین آنها است که از عنبر ومشک خوشبوتر است و عطر جنت، عصاره عطر خونین آنها است. روحش شاد و یادش گرامی.

  2. 83عاشق چهاردانگه می گوید

    روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.