پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زندگینامه و تصاویر منتشر نشده معلم شهید سید ارسلان علوی

1

 اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: در روز هشتم اردیبهشت ماه 1345 در خانواده ای مذهبی در روستای سادات محله چهاردانگه دیده به جهان گشود. کودکی را در دامان پر مهر پدر و مادر سپری نمود. در سن 6 سالگی راهی دبستان محل خود شد و تا پایان دوره ابتدایی را در روستای خود درس خواند.

در مهر ماه 1356 به علت نبودن مدرسه راهنمایی در سادات محله رنج و سختی را بر خود هموار نمود و برای ادامه تحصیل راهی روستای خالخیل شد. سال اول راهنمایی را در خالخیل به پایان رسانید و در مهر 1357 در پایه دوم در روستای خالخیل ثبت نام نمود و با گذشت سه ماه از سال تحصیلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به اوج خود رسید و مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد.

شهید سید ارسلان علوی همراه با برادر و دوستانش به روستای خود برگشت نمود و آن سال ترک تحصیل نمود.

در مهر سال 1358 همراه با برادرش سید حمید علوی که همکلاس و همدرسش بود راهی شهر ساری شد و درپایه دوم راهنمایی در  مدرسه مرداویج(شهید صیاد شیرازی کنونی  ) مشغول تحصیل شد و دوره راهنمایی را در همین مدرسه به پایان رساند.

شهید سید ارسلان علوی دوره چهار ساله متوسطه را در دبیرستان شهید باهنر ساری تحصیل نمود و  در سال 1364 موفق به اخذ دیپلم شد.

در 18 خرداد 1365 همراه با برادر خود سید حمید علوی به سربازی رفت و دوره آموزشی را در پادگان شهید بیگلو هفت تپه گذراند. بعد از پایان دوره آموزشی و تقسبم نیرو در اواخر تیر،  در واحد پرسنلی ادوات مشغول انجام وظیفه شد.

ه شهید سید ارسلان علوی طی شرکت در چندین عملیات ، من جمله عملیات غرب کردستان، در تاریخ 5 تیر ماه 1366در عملیات پدافندی نصر 4 در جزیره مجنون بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق از ناحیه داخلی و سر مجروح و به درجه جانبازی نایل آمد.

بعد از مجروحیت در بهمن ماه 1366 به پشت جبهه منتقل و مابقی خدمت خود را در شهرستان نکا  و منطقه استخر پشت به اتمام رسانید و در مهر ماه 1367 از سربازی ترخیص شد.

در مرداد سا 1368 در آزمون معلمان حق التدریس چهاردانگه به عنوان معلم پذیرفته شد . ایشان به مدت دو سال به امر ندریس در کلاس اشتغال داشت. اما با گذشت دو سال کم کم آثار عوارض  شیمیایی برایشان اثر گذاشت و دیگر تدریس برایش امکان پذیر نبود.

از آن پس تحت درمان و معاینات پزشکی قرار داشت. مدت زیادی از عمر شریفش را در بیمارستان شهید زارع ساری، امام حسین و نورافشارو… در تهران بستری و تحت درمان قرار داشت و بعد از طی این مدت طبق نظر کمیسیون پزشکی به عنوان جانباز 45 درصد از کار افتاده دایم شناخته شد.

شهید بزرگوار در سال 1371 با دختر عمویش که خود خواهر شهید بود ازدواج نمود که حاصل آن دو فرزند به نام کوثر و امید می باشد.

متاسفانه با گذشت زمان عارضه شیمیایی به تمام بدنش اثر کرد و تاثیر عمیقی بر گردن و چشم چپش گذاشت و در نهایت در بیمارستان بوعلی ساری تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در طول این مدت خانمش به عنوان پرستار با وفا از وی مراقبت و دلجویی می کرد تا اینکه  بعد از 15 سال تحمل رنج و سختی  در 26 خرداد 1381 در آغوش پدر و در کنار همسر و فرزندانش و مادر داغدارش  دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت.

پیکر مطهر شهید سید ارسلان علوی بعد از تشریفات نظامی در 27 خرداد 1381 در ساری و تشییع باشکوه در گلزار شهدای روستای سادات محله به خاک سپرده شده است. روحش شاد.

 shahid-alavi-(1)

shahid-alavi-(2)

shahid-alavi-(3)

shahid-alavi-(4)

shahid-alavi-(5)

shahid-alavi-(6)

سید حمبد علوی برادر شهید علوی

shahid-alavi-(7)

shahid-alavi-(8)

1 نظر
  1. سید امیرحسین طاهری می گوید

    سلام،خسته نباشید از بابت گذاشتن مطالب ارزنده در مورد شهید بزرگوار سید ارسلان علوی اندراجمی.
    بنده به عنوان خواهرزاده این شهید بزرگوار افتخار می کنم که چنین دایی با غیرت و شجاعی داشتم که برای دفاع از کشور و ملت و ناموس خود به جبهه حق علیه باطل شتافت و خود را فدای اسلام کرد……روحش شاد و یادش گرامی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.