پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله‌سوز تا پایان ۹۷ هم به بهره‌برداری نمی‌رسد

0

پایگاه خبری چهاردانگه: علی‌اکبر زلیکانی در نشست خبری اظهار کرد: دغدغه نخست شهرداری، تامین منابع و پرداخت حقوق و عیدی کارکنان و پرداخت بدهی پیمانکاران است.

وی با اشاره به اینکه بدهی شهرداری کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: سرمایه‌ای که شهرداری ساری در این دوره ایجاد کرده رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه نمی‌دانم دل‌نگرانی کسانی که از بدهی شهرداری حرف‌می‌زنند چیست، گفت: اصل نگرانی اینها را نمی‌دانم که نگران پیمانکاران هستند یا بحران اجتماعی، کسانی که عنوان می‌کند شهرداری پروژه‌ها را به دوستان خود می‌دهد آیا نگران دوستان شهرداری هستند؟

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه نابسامانی امور مالی در شهرداری وجود دارد و کتمان نمی‌کنم اما کدام سازمان بدهی ندارد، تصریح کرد: نیاز به اصلاحات جدی در ساختار شهرداری داریم به ویژه اصلاحاتی در مبارزه با فساد، شهردار در این زمینه قول داده است.

زلیکانی با بیان اینکه بودجه ۹۶ صدردصد محقق شد، ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات شهرداری اضافه کردیم که برای پروژه بوستان بانوان، بوستان ولایت و مسیر بعد از پل کابلی است.

وی خاطرنشان کرد: ساری ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و یک سوم این بافت در حال ساماندهی است.

عضو شورای شهر ساری اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵درصد افزایش یافت.

وی افزود: در ترافیک‌ مشکل فرهنگی داریم، روند سخت‌افزاری را شروع کردیم و در وضعیت بهتری نسبت به 20 سال گذشته قرار داریم.

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانع اجرای فاز دوم پارک ملل شدند، گفت: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی پای کار نیامدند در حالی که می‌خواستیم پروژه را به طول۶ کیلومتر ساماندهی کنیم.

زلیکانی با بیان اینکه ساری از نظر گردشگری نقاط قوت بسیاری دارد، تصریح کرد: ساری طریق‌الرضا است و مسیرهای دیگری هم برای زیارت امام رضا (ع) وجود دارد و به خاطر جذابیت‌های این منطقه است که مردم مسیر ساری را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: شهر ما موزه نداشت حالا که موزه ساختیم برای تحویل اشیای تاریخی به موزه، بروکراسی جلوی‌ پای ما گذاشته‌اند.

زلیکانی در پاسخ به این سوال که چرا ساری به عنوان شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است، گفت: تمام پروژه‌های ما پیوست فرهنگی و گردشگری داشت و هیچ پروژه‌ای را شروع نکردیم که فقط عمرانی باشد.

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه منتقدترین عضو شورا هستم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین ایراد در ساختار اداری، فساد است و مختص شهرداری‌ها هم‌نیست، شهرداری ساری سال ۹۷ باید به سمت دولت الکترونیک و سیستم یکپارچه شهری برود و با اجرای این پروژه، دست‌هایی قطع شده و فساد را کم‌می‌کند.

زلیکانی با بیان اینکه تا نیمه اول سال آینده می‌توان هزینه حمل زباله را تا ۴۰ درصد کاهش داد اگر تفکیک زباله از مبدا را به درستی انجام دهیم، ادامه داد: دستگاه‌های متولی در این زمینه دغدغه ندارند و پاسخگو نیستند که چرا مازندران طرح جامع مدیریت پسماند ندارد، سالانه ۴۰ میلیارد هزینه حمل می‌دهیم، زباله‌سوز تا پایان ۹۷ هم به بهره‌برداری نمی‌رسد، اگرچه پیمانکار قوی انتخاب شده اما در این پروژه به خوبی عمل نکرده و عقب است.

وی افزود: کسانی که در حوزه ورزشی و گردشگری ساخت و ساز کنند، عوارض شان صفر است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.