پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زائران مازندرانی از 15 مرداد ماه رهسپار سرزمین وحی می‌شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید حبیب الله ساداتی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حج و اعزام زائران حج تمتع اظهار داشت: در حج تمتع امسال سه هزار و 320 نفر از استان به این سفر معنوی مشرف می‌شوند که 47 درصد آقا و 53 درصد از بانوان هستند.

وی افزود: عربستان امسال یک هزارم جمعیت کشورهای مسلمان را پذیرش می‌کند و در استان 24 کاروان ساماندهی شده که 22 کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد هستند.

مدیر حج و زیارت مازندران بیان کرد: زمان تقریبی اعزام زائرین مازندران 15 مرداد آغاز و تا20 مرداد ادامه داد و زائران از فرودگاه دشت ناز به مدینه و جده اعزام می‌شوند.

ساداتی تصریح کرد: امسال عوارض خروج از کشور به صورت الکترونیکی بوده که زائران می‌توانند از منزل انجام دهند و در زمینه ارز هر مبلغی را که بانک مرکزی مصوب کند همان مبلغ می‌توانند دریافت کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و با توجه به هجوم استکبار جهانی، گفت: زائران خرید و سوغات خود را از داخل کشور تهیه کنند.

مدیر حج و زیارت مازندران بیان کرد: زائران مقررات فرودگاه را رعایت کنند و به موقع برای اعزام حاضر بار حجیم نداشته باشند.

وی با اشاره به بیماری زائرتن گفت :واکسن مننژیت را انجام دهند و بدانند حمل 10 قلم کالا غیرمجاز شناخته شد که اقلام دارو باید توسط پزشک کاروان تایید شود و همه زائران دربحث درمان، مفقودی، بار و عمر بیمه می‌شوند.

ساداتی افزود: 10 جلسه آموزشی اعمال مناسک بایدها و نبایدها بیان شده که باید مقررات رعایت شود تا مشکلی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: حجاج حامل ارزش و فرهنگ دینی، اعتقادی و اسلامی هستند که بهتر است مراسم ولیمه در مساجد و تکایا باشد و ممکن است تاریخ برگشت دچار مشکل شود که مراسم ولیمه را پس از برگشت برگزار کنند.

مدیر حج و زیارت مازندران افزود: شعار حج امسال حج، تحول روحی واخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.