پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از کتاب «نبرد کوهسالان» به روایت سردار عبدالله ملکی

در این دوره از یادواره شهدای مریوان و شمال کشور از کتاب سردار عبدالله ملکی با عنوان «نبرد کوهسالان» رونمایی شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: همایش یاد یاران و یادواره شهدای مریوان و شمال کشور در اردوگاه هفتم تیر رامسر با حضور سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

 

* اوج کینه‌توزی دشمن

فرماندار رامسر در این همایش گفت: از برگزاری و میزبانی یادواره شهدای مریوان و شمال کشور که در جنگ، ایران عزیز را زنده نگه داشتند بسیار خرسندیم، با غیرت جوانان این مرز و بوم نقشه‌های دشمنان که هدف‌شان کردستان، پاره تن ایران بود، نقش بر آب شد.

 

حسین شعبان‌سروری ادامه داد: با شجاعت مردم شریف کردستان و جان‌فشانی مردم شمال که در آن زمان در غالب یک منطقه بودند کردستان توانست مقابله کند که اوج کینه‌توزی دشمن با حمله به مناطق مرزی تلافی عدم همراهی با آنان بود.

 

وی با بیان اینکه این یادواره‌ها در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و پاسداشت جان‌فشانی‌های شهیدان و جانبازان مؤثر است، اظهار کرد: اینگونه همایش‌ها باعث می‌شود که بتوانیم خط شهادت و ایثار را به نسل‌های جوان منقل کنیم.

 

* رونمایی از کتاب نبرد کوهسالان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز درادامه بیان کرد: این یادواره به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و سال گذشته استان گیلان میزبان این همایش بود.

 

سردار عبدالله ملکی گفت: در این دوره یادواره از فرماندهانی که در مریوان فرماندهی کردند تجلیل و تکریم می‌شود و همچنین از خانواده‌های چند تن از شهیدان عزیز به نمایندگی از همه پیش‌مرگان و شهدا تجلیل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان مریوان در زمان جنگ نزدیک به ۲۰۰ بار بمباران شد و بیش از یک‎هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم به پاسداری از ایران، قرآن و انقلاب کرد، ادامه داد: با برگزاری یادواره‌ها امیدواریم بتوانیم یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران را زنده نگه داریم.

 

به گزارش فارس، در این دوره از یادواره شهدای مریوان و شمال کشور از کتاب سردار عبدالله ملکی با عنوان «نبرد کوهسالان» رونمایی شد.

 

به گفته سردار ملکی این کتاب نبرد دو تفکر است که تفکر شیطانی که سعی دارد کردستان را از ما بگیرد و تفکر دیگر که ایثارگران است و نتیجه آن حفظ کردستان برای ایران عزیز است.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.