پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روستای کوات تشنه است! / بحران آب ادامه دارد

دهیار روستای «کوات» چهاردانگه ساری از بحران آب در این روستا و روستاهای مجاور خبر می دهد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فرزاد کواتی در گفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به اینکه آب شرب روستا از قنات وسط محل تامین می شود، می افزاید: شیب فاضلاب های روستا به سمت قنات بوه و همه اتومبیل ها از نزدیکی این قنات عبور می کنند که آلودگی آب شرب را بدنبال دارد.

 

وی از کمبود آب شرب در فصل گرم در روستاهای مجاور هم خبر می دهد و یادآور می شود: بعلت حضور مسافران در روزهای پایانی هفته بخصوص در فصل گرم با قطع چندین ساعته آب مواجه هستیم.

 

کواتی اضافه می کند: متاسفانه آب منطقه ای مازندران چاه آب مجتمع تلمادره را به اهالی آنجا فروخته است! و آنها اجازه استفاده از چاه مذکور را نمی دهند.

 

دهیار روستای «کوات» چهاردانگه ساری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای لوله گذاری برای آبرسانی به روستاهای منطقه انجام شده است، ادامه می دهد: آب سالم و گوارای مجتمع تلمادره برای کشاورزی استفاده می شود درحالیکه ما آبی برای خوردن نداریم.

 

کواتی با بیان اینکه با استقرار تجهیزات آب شیرین کن می توان از آب رودخانه شورکوه و چاه آب کشاورزی روستایمان استفاده کرد، از مسولین می خواهد مشکل آب منطقه را هرچه سریعتر مرتفع کنند.

 

وی از مشکلات بهداشتی روستایشان بعلت نداشتن آب شرب سالم می گوید و توضیح می دهد: متاسفانه اغلب اهالی، درگیر بیماری های انگلی، اسهال وناراحتی های کلیه می باشند.

 

روستای کوات یکی از روستاهای کهن در دهستان پشتکوه از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری بوده و در ۱۱۰ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است.

1 نظر
  1. نصیری - دهیار روستای برد می گوید

    با سلام. انشالله مشکل آب شرب روستای کوات با تدبیر مناسبی حل شود و از حالت بحران خارج شود.
    درود بر آقای کواتی ، مرد پر تلاش منطقه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.