پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایت تصویری آواربردای مسجد جامع ساری و بازدید مسئولان ملی و استانی

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یکی از بناهای خشتی جهان در منطقه شمالی ایران و خطه علوی تبار مازندران به نام مسجد جامع ساری بوده که در مرکز شهر ساری و در وسط بازار نرگسیه این شهر واقع است.

متاسفانه این بنای قدیمی یک هزار ساله شب گذشته به دلیل اتصالات برق ناشی از گرما کاملا در آتش سوخت و تنها مناره‌های این مسجد تاریخی که آن هم کاملا تخریب شده در آتش سوخت.

از لحظات آغازین آتش‌سوزی تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری ساری و شهرهای اطراف شرق و غرب استان با مدیریت مهدی عبوری شهردار ساری و مسئولان استانداری و مدیریت بحران وارد عمل شده تا آتش شعله‌ور به منازل و بازار مرکزی ساری سرایت نکند که خوشبختانه بعد از چهار ساعت تلاش آتش‌نشانان سختکوش و نیروهای امدادی آتش مهار شده و عملیات آواربرداری از بامداد جمعه آغاز شده است.

در نخستین ساعات صبح جمعه مسجد تخریب شده جامع ساری که در حال آواربرداری بوده مورد بازدید معاون میراث فرهنگی کشور، استاندار مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

این بازدید که به نوعی با هدف بررسی میزان خسارات وارده به این ابنیه تاریخی از سوی متولی آن یعنی سازمان میراث فرهنگی بوده که امید است به‌زودی مراحل مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ساروی‌های تاریخ دوست فراهم شود.

در زیر بخش‌های از مراحل بازدید معاون میراث فرهنگی کشور، استاندار مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران و مسئولان استانی از آواربرداری مسجد جامع ساری را مشاهده فرمایید.

گزارش از حسین قربانی

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.