پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی مرکز تحقیقات کاشت گیاهان دارویی در چهاردانگه ساری

فرمانده حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) کیاسر از راه‌اندازی مرکز تحقیقات کاشت گیاهان دارویی چهاردانگه مازندران در منطقه وناجم خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، جواد کردان دوشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از کارگاه تولیدی پوشاک در این شهر که با حضور امام جمعه و دیگر خیران این موسسه انجام شد اظهار کرد: در شهر کیاسر ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مانند پرورش گل و گیاهان داروی، تولید صیفی‎جات، باغداری و دامداری در این منطقه می‎تواند در این منطقه منشاء ایجاد فعالیت اقتصادی شود.

 

فرمانده حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) کیاسر در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های که در این منطقه از پنهان ماند بحث پرورش ماهی است که با حمایت بسیج سازندگی یکی از جوانان این منطقه با اندک امکانات اقدام به اجرای این طرح کرد که موفقیت‌های نیز در این زمینه کسب کرد.

 

وی با اعلام اینکه ایجاد کارگاه تولیدی در این منطقه و شهر یکی از نیازهای اساسی بود، افزود: این طرح نیاز به مساعدت و همکاری همه جانبه دارد که باید به صورت جدی حمایت شود و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در توسعه کارگاه اقداماتی انجام دهیم.

 

کردان در ادامه با اعلام اینکه مجریان طرح‌های پرورش گل محمدی، پرورش انواع سبزی خوردن و انواع ماهی در این منطقه موفقیت‌های کسب کردند، گفت: طرح توسعه پرورش گل محمدی و گیاهان داروی به صورت جدی در برنامه کاری قرار گرفت و کارگاه آموزشی طرح پرورش گیاهان داروی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی منطقه برگزار شد.

 

وی با اعلام اینکه به‌زودی مرکز تحقیقات کاشت گیاهان دارویی در منطقه وناجم آغاز به‌کار می‎کند، یادآور شد: با توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی برنامه داریم که تولید و کشت گیاهان دارویی به صورت جدی و علمی در منطقه مورد حمایت قرار گیرد.

 

فرمانده حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) کیاسر در ادامه با اعلام اینکه منطقه چهاردانگه مازندران از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری برخودار است، یادآور شد: برای توسعه فعالیت گردشگری در منطقه چهاردانگه مازندران نیاز به همراهی و همدل مسؤولان هستیم.

 

وی اضافه کرد: هر روز در منطقه شاهد حضور گسترده گردشگران هستیم ولی از ظرفیت این گردشگران برای کسب درآمد به نفع منطقه استفاده مناسب نمی‎شود.

 

کردان در پایان گفت: با حساب سرانگشتی می‎توانیم اعلام کنیم که سالانه بیش از یک‌میلیارد تومان درآمد در منطقه به دلیل نداشتن زیرساخت‌های گردشگری از منطقه خارج می‎شود که در صورت توسعه بحث گردشگری میزان درآمد مردم منطقه به بیش از ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.