پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور اثر تازه مستندساز برجسته چهاردانگه ای کشور به جشنواره سینما حقیقت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، اسامی فیلم‌های ایرانی بخش «مسابقه بین‌الملل» دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.

مهدی زمانپور کیاسری کارگردان و مستندساز برجسته کشور با اثر جدید خود « آسک » در دوازدهمین دوره این جشنواره شرکت کرد.

مستند « آسک » روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی٨٠ ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که سالن شماره 3 پردیس سینمایی چارسو، سالن ویژه نمایش فیلم‌های بین‌المللی سینماحقیقت در تمامی سئانس‌ها است. ضمن این که سئانس آخر سالن یک و پنج و ساعات «18 تا 20» و «22 تا 24» سالن دو چارسو نیز به نمایش آثار منتخب خارجی این دوره از جشنواره اختصاص یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.