پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در دهکده جهانی مقاومت ایران چه می‌گذرد؟

0

مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح گفت: به واسطه فرمان امام مبنی بر حکم ارتداد سلمان رشدی، یکی از اهالی روستای کیاپی، 5000 متر مربع زمین زراعی و باغی خود را برای قتل رشدی اختصاص داد که این سبب شد این روستا به دهکده جهانی مقاومت شهرت پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی در نشست خبری درباره بازخوانی فتوای ۳۰ ساله امام خمینی (ره) به مناسبت گرامیداشت سالروز فتوای اعدام سلمان رشدی مرتد برگزار شد توضیح داد: از آنجایی که سلمان رشدی به مقدسات مسلمانان توهین کرده بود امام خمینی حکم اعدام او را صادر کرد، زیرا توهین به مقدسات توهین به افرادی بوده که به این مقدسات احترام می‌گذارند.

وی تاکید کرد: اکنون پس از گذشت ۳۰ سال از فرمان امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی هنوز این حکم پابرجاست و مربوط به زمان و مکان خاصی نمی‌شود و قابل تغییر نیست.

زارعی با اشاره به شهرت جهانی روستای کیاپی به واسطه حکم ارتداد سلمان رشدی بیان کرد: همان زمان که زمزمه‌هایی برای تغییر فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی پیش آمده بود، مرحوم زارعی ۵۰۰۰ متر مربع زمین زراعی و باغی خود را برای قتل سلمان رشدی اختصاص داد که از شبکه‌های خارجی و داخلی برای مصاحبه با وی به روستای کیاپی آمدند تا صحت و سقم موضوع را اطلاع‌رسانی کنند و این سبب شد روستای کیاپی به دهکده جهانی مقاومت شهرت پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز منتظریم خبر خوش قتل سلمان رشدی را بشنویم و این زمین را اهدا کنیم، گفت: ما شبکه حکومتی و دولتی نبوده و هیچ بودجه دولتی نداریم و کاملاً یک شبکه مردمی هستیم و در حال حاضر از محل برداشت محصولات باغی این زمین، در همین راه هزینه می‌کنیم.

مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شبکه جهانی مقاومت موفق شدیم یک ارتباط دقیقی بین جریان مقاومت در منطقه و دنیا حاکم کنیم با اشاره به شهادت شهید مازح گفت: شهید مازح مکان اقامت سلمان رشدی را شناسایی کرده بود و در یک حرکت انقلابی قصد به‌قتل رساندن سلمان رشدی را داشت.

وی افزود: شهید مازح در طبقه دوم ساختمانی که سلمان رشدی اقامت داشت اسکان گرفته بود که به‌دلایل امنیتی در این اقدام جهادی به شهادت رسید.

زارعی تصریح کرد: خانواده شهید مازح زمانی به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و در آن دیدار مقام معظم رهبری از اقدام شیخ حسین زارعی برای جایزه قرار دادن قتل سلمان رشدی مرتد قدردانی کردند.

وی با بیان اینکه روستای کیاپی محل رفت و آمد جریان مقاومت اسلامی از سراسر جهان است، یادآور شد: مهمانان و دانشجویان از آمریکای لاتین، نیجریه، کشمیر، هندوستان، فلسطین، لبنان، عراق و جریان مقاومت بحرین و یمن در یادمان شهید مازح حضور پیدا می‌کنند و هر سال در سالروز فتوا مراسمی را در همان دهکده برگزار می‌کنیم.

مسئول پیگیری شبکه مردمی فتوای تاریخی حضرت امام (ره) با بیان اینکه‌ای کاش این مکان به عنوان سند تاریخی به کشور معرفی شود، بیان کرد: در چند سال گذشته به اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران درخواست دادیم تا یادمان شهید مازح را ثبت ملی کند تا آن را بهتر به جهان و مردم معرفی کنیم اما تاکنون به نامه‌های ما هیچ پاسخی داده نشده است.

زارعی از راه‌اندازی “سایت ۲۵ فتوا” با موضوع فتوای تاریخی امام راحل در روستای کیاپی خبر داد و گفت: از این سایت پنجشنبه هفته جاری با حضور سردار فدوی فرمانده قدرتمندی که ملوانان آمریکایی را در آب‌های سرزمینی کشورمان به اسارت درآورده بود، رونمایی می‌شود.

پیش از این همسر سابق سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی در کتاب جدید خود از وی به عنوان فردی نیازمند، حسود و بی‌محبت یاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا و به نوشته روزنامه تلگراف که در سال ۹۴ منتشر شد، پادما لاکشمی، همسر سابق سلمان رشدی در کتاب بیوگرافی خود درباره وی و زندگی مشترکش نوشته است: سلمان هر سالی که برنده جایزه نوبل ادبیات نمی‌شد نیاز به تسلی و دلداری داشت! ازدواج ما سرشار از حسادت و عدم امنیت بود.

لاکشمی پس از اینکه از رشدی به عنوان همسری “سرد و سنگ” یاد می‌کند، وی را “یک سرمایه گذار بد” می‌خواند.

این مدل و قاضی هندی – آمریکایی در ادامه این کتاب، پرده از سه سال زندگی مشترکش با نویسنده کتاب آیات شیطانی برمی‌دارد.

این زوج در سال ۱۹۹۹ در یک مهمانی در نیویورک در حالی با یکدیگر ملاقات کردند که لاکشمی ۲۸ ساله و مجرد و رشدی ۵۱ ساله بود و با همسر سومش زندگی می‌کرد. لاکشمی و رشدی در سال ۲۰۰۴ با یکدیگر ازدواج کردند.

به گفته لاکشمی در این ازدواج که سه سال بیشتر به طول نینجامید، رشدی اهمیتی به خانواده نمی‌داد. وی همواره در تلاش بود تا در مجامع عمومی از زیر سایه رشدی خارج شود. لاکشمی، رشدی را همسری نامهربان و سرد توصیف می‌کند که کوچک‌ترین درکی از طرف مقابل خود ندارد.

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب “آیات شیطانی” که سالهاست مخفیانه زندگی می‌کند، در سال ۹۶ بار دیگر در اظهاراتی جنجال برانگیز اینبار کتاب آسمانی قرآن را زیر سوال برده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از تألیف کتاب موهن “آیات شیطانی”، این نویسنده انگلیسی هندی‌الاصل بار دیگر با گفتن اینکه نمی‌خواهد قرآنی را بخواند که از دیدگاه وی “لذت‌بخش” نیست، خشم مسلمانان را برانگیخته است.

این نویسنده مرتد افزوده است: قرآن یک کتاب لذت‌بخش نیست چون بخش اعظم آن را روایت‌ها و داستان‌ها تشکیل نمی‌دهند. تفاوت بزرگ میان تورات، انجیل و قرآن این است که قرآن کمترین میزان روایات و حکایات را نسبت به آنها دارد.

به نوشته دیلی میل، این اظهارات سلمان رشدی در جریان سخنرانی در فستیوال ادبی چلتنهام انگلیس مطرح شد و وی بار دیگر حضور دین و مذهب در زندگی انسان‌ها را زیر سوال برد.

سلمان رشدی ۷۰ ساله پس از انتشار کتاب “آیات شیطانی” در سال ۱۹۸۸ تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس زندگی کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.