پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

داشتن تریبون و امکان تبلیغات عنصر اساسی در بازار کتاب

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، شعر مقوله‌ای است که تمام ابعاد اجتماعی فرهنگی سیاسی مذهبی را در خود جای داده است و از گذشته تا حال ایرانیان علاقمندی خود را به شعر نشان داده اند بطوری که اثرگذاری مستقیمی بر روی اذهان عمومی داشته است.

فرسا خانجانی کارشناسی جغرافیا از دانشگاه ساری، شاعر و نویسنده قائم شهری است که چهار مجموعه شعر از خود  را به چاپ رسانده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: 13سال است که در حوزه شعر فعالیت می کنم و  سال ۸۹، اولین مجموعه ی شعر خود  را با عنوان مردی که “سایه اش قاب شده “به چاپ رساندم.

 خانجانی گفت: پس از آن کتاب “دریا در استکان” از انتشارات هزاره ققنوس  چاپ شد و در مجموعه ” پرندگان سربه هوا “با نشر فصل پنجم همکاری داشتم و اخیرا  نیز مجموعه ایی با عنوان “روزهای روی میز” که از نشر فصل پنجم امسال به چاپ رسید.

وی افزود: شاید کمتر به حقوق مولف، قبل از چاپ کتاب فکر می‌کنیم، مخصوصا در مورد مجموعه اول، در این وانفسای چاپ کتاب، انتشار اثر یک نویسنده یا شاعر در ابتدا هیجان انگیز و رویایی به نظر برسد ولی پس از مدت کوتاهی آن شاعر  و نویسنده مثل بطری دربسته به صخره ای در این رودخانه شناور کوبیده می شود.

این شاعر تصریح کرد: ناگهان همه چیز شکل واقعی خود را نشان می دهد، متاسفانه اکثر ناشرین به تنها چیزی که فکر نمی کنند رساندن کتاب ها به دست مخاطبان و تبلیغ در جهت شناساندن کتاب ها است؛ چه بسا ناشران در بسیاری موارد به این موضوع مهم توجه نمی کنند که اصلا این کتاب قابلیت چاپ و عرضه به بازار کتاب را دارد یا نه؟

خانجانی با اشاره به این که داشتن تریبون و امکان تبلیغات، عنصر اساسی در فروش کتاب است گفت: به نظر می رسد نویسندگان و شاعرانی که در شهرستان زندگی  می کنند بسیار بیشتر مورد اجحاف قرار می گیرند و به خاطر نداشتن تریبون و امکان تبلیغات که جز لاینفک بازار کتاب و فروش آن است، چندان موفق عمل نمی کنند و پس از مدتی از این مدار خارج شده و عزلت اختیار می کنند.

این شاعر خاطرنشان می کند: متاسفانه بعضی از ناشرین به دلیل دریافت بهایی بیشتر حاضر به چاپ کتاب هایی می شوند که به نظر خود آن ها نیز محتوای ضعیفی در آن کتاب ارائه شده البته کتابی که کیفیت به مراتب بهتری داشته باشد در نهایت دیده خواهد شد و زمان بهترین قاضی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.