پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حریم کمربندی‌های مازندران نیازمند سازماندهی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سید محمد نظری امروز در جلسه بررسی ساماندهی حریم کمربندی‌ها و ورودی آمل با بیان اینکه آمل تنها آزادراهی در مازندران بوده که از مزایای کمربندی دو طرفه برخوردار است اظهار داشت: متاسفانه این کمربندی‌ها به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز از آن سیمای زیبای شهری افتاد و این برای چنین شهرستانی مناسب نیست.

وی افزود: در مسیر این کمربندی‌ها احداث و بهسازی زیرگذرها طراحی شده که برای اجرای آن بالغ بر 5.5 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده منتهی با این شرایط اقتصادی نیاز به تخصیص بودجه ملی است و تلاش نماینده مردم آمل در مجلس را می‌طلبد.

نظری با اشاره به مدخل ورودی این شهرستان، تصریح کرد: برای رسیدگی به این مورد باید ابلاغیه ای مبنی بر واگذاری آن به شهرداری صورت گیرد و توافق‌های لازم انجام شود تا مدخل ورودی شهرستان آمل به شهرداری واگذار شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: برای دو طرف کمربندی هزارسنگر که هم اکنون ساخت پل روگذر در حال اجرا بوده حدود 750 مترمربع از این محیط به فضاسازی نیاز دارد.

وی ادامه داد: تاکنون اجرای هرگونه ساماندهی در ورودی و خروجی کمربندی‌های شهرهای مازندران به خوبی صورت گرفته است.

پاکسازی حریم راه شهرهای مرکزی مازندران

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه آمل تنها شهر ویژه مازندران است که دارای مدخل ورودی بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: بیشترین حمل ونقل در محور هراز انجام می‌شود و زیباسازی بر ورودی این شهرستان لازم الاجرا است.

سیدجعفر رسولی با بیان اینکه با وجود دو کمربندی شمالی و جنوبی حفظ حریم و پاکسازی آنها از ضروریات است، افزود: برای رسیدگی به این حریم می‌توان با همکاری شهرداری و سازمان‌های وابسته آن و تعامل راهداری، راه و شهرسازی ورود یافت.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشترین مشکل در حریم راه‌ها را در حوزه کمربندی‌ها داریم که مکانی برای دپوی زباله‌ها و نخاله‌ها شده است.

رسولی با تاکید بر اینکه رفع مشکل این معضل با حضور استانداران قبلی و استاندار فعلی از مهم‌ترین دغدغه ‌ها شده است، بیان کرد: راهداری با مساعدت و همکاری شهرداری می‌تواند بر جمع آوری زباله‌ها و ایجاد فضاسازی اقدام کند تا به ساماندهی و پاکسازی این محورها پرداخته شود.

فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: محور هراز روزانه با تردد حدود هفت هزار کمپرسی جهت فعالیت صنایع و معادن و حفظ راه این محور نامناسب شده که باید برای کاهش تردد این کمپرسی‌ها چاره اندیشی شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.