پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوان خرم‌آبادی در فریدونکنار به کما رفت/ بارش شدید باران در ساری و قائم‌شهر

0

از ساعاتی پیش بارش شدید باران و رعد برق مازندران را فرا گرفته است.

فریدونکنار

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در فریدونکنار بارش شدید باران و رعد و برق از ساعاتی پیش آغاز شده است، جوان 30 ساله خرم‌آبادی که در هنگام اسب سواری پس از رعد و برق در ساحل این شهرستان دچار حادثه شد از مرگ نجات یافت اما حال وی وخیم اعلام شده است و در حال حاضر پزشکان در بیمارستان امام خمینی فریدونکنار در حال انجام کمک های اولیه هستند.

بازار قائم فریدونکنار که یکی از قدینی ترین بازارهای این شهرستان است نیز دچار آبگرفتگی شده است اما خسارت احتمالی آن هنوز مشخص نیست.

تنکابن

در تنکابن، رعد و برق و بارش باران از ساعت 13 آغاز شده است و در حال حاضر نیز وضعیت به صورت عادی است.

ساری

بارش باران در ساری نیز از ساعت 15 آغاز شده و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود، صدای رعد و برق های مکرر نیز از آسمان این شهر شنیده می شود.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در گفت‌وگو با ایسنا مازندران با بیان اینکه با توجه به بارش های رگباری پیش‌بینی شده رواناب در شهرهای این استان گزارش شده است، اظهار کرد: وجود رواناب در شهرها و معابر، طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران شهرستان ها به همراه معاون عمرانی استانداری مازندران در حالت آماده باش به سر می برند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه تا کنون جز قطعی درخت در خشرودپی استان مازندران موردی دیگر گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در صورت وقوع خسارت های احتمالی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

احمدی گفت: شهرهای قائم‌شهر، بابل و ساری آب‌گرفتگی معابر بیشتر از سایر شهرها گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای ساری و قائم‌شهر بیشترین بارش بارندگی را شاهد هستیم، اظهار کرد: این وضعیت تا روز شنبه ادامه ادامه خواهد داشت.

محمودآباد

در محمودآباد نیز همانند تنکابن شاهد رعد و برق و بارش باران بودیم اما این بارش سنگین گزارش نشده است.

جویبار

خبرنگار ایسنا از جویبار نیز گزارش داده است بارش باران و رعد برق شدت یافته و تگرگ در حال باریدن است.

بابل

با ورود سامانه بارشی با شمال کشور، شهرستان بابل در ساعاتی از بعد از ظهر روز جمعه میزبان رعد و طوفان و تگرگ بود.

با توجه هشدار هواشناسی، پس از گذشت حدود نیم ساعت از بارش‌های شدید، هنوز تلفات جانی گزارش نشده اما در بعضی نقاط شهر بابل سقوط شاخه‌های درخت بر روی خودروها گزارش شده است.

همچنین آبگرفتگی معابر در بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شود اما برای دریافت آمار دقیق بایستی منتظر برآورد کارشناسان ستاد بحران در شهرستان ماند.

بهشهر

باران در بهشهر حدودا از ساعت 15 عصر امروز آغاز شد و کماکان در حال بارش است، برخی کوچه ها، خیابان ها و معابر شهر دچار آبگرفتگی شدند.

رعد و برق هم به تعداد دفعات زیاد در خلال باران به گوش رسیده و همچنان تکرار می شود، ابرهای سیاه و باران‌زا آسمان بهشهر را پوشانده و دمای هوا رو به کاهش است و نسیم خنکی می وزد.

سوادکوه و قائمشهر

در قائمشهر و سوادکوه نیز آب و هوا شرایط نامناسبی دارد، بارش شدید باران و رعد و برق های پیاپی در این دو شهرستان کماکان ادامه دارد.

بابلسر

در بابلسر نیز بارش شدید باران به همراه رعد و برق ادامه دارد، در برخی از خیابان های این شهر آبگرفتگی به وجود آمده و تردد در این شهرستان به سختی صورت می گیرد.

نوشهر و چالوس

در نوشهر و چالوس نیز بارش شدید باران از ساعت 15 آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

علی امانی شهردار نوشهر دقایقی پیش در گفت‌وگو با ایسنا مازندران با اشاره به پیش بینی وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این شهر، اظهار کرد: ادوات و تجهیزات خودرویی در مناطق مختلف نوشهر برای مقابله با مشکلات احتمالی بارش های سیل آسا مستقر شده است.

وی با اشاره به آماده باش تمامی پرسنل شهرداری برای مقابله با سیل احتمالی اظهار کرد: تمامی ادوات و تجهیزات خودرویی در مناطق مختلف نوشهر برای مقابله با مشکلات احتمالی بارش های سیل آسا استقرار دارند.

شهردار نوشهر با اشاره به هشدارهای هواشناسی مازندران درباره احتمال وقوع سیل و خطر آبگرفتگی شدید در شهرهای مختلف افزود: از چند روز پیش عملیات لایروبی رودخانه های نوشهر با شتاب بالایی انجام شد و برای آمادگی بیشتر اقدام به استقرار ادوات و تجهیزات خودرویی مانند بیل مکانیکی در مناطق مختلف نوشهر کردیم.

امانی تصریح کرد: ادوات خودرویی در مناطقی که احتمال آبگرفتگی‌های شدید و انسداد مسیرهای درون شهری وجود دارد استقرار یافتند و دو تا دستگاه بیل مکانیکی نیز در کنار پل ها اسقرار دارند.

وی با اشاره به آماده باش تمامی اکیپ ها در نقاط مختلف و آتشنشانی گفت: همچون همیشه در شرایط مختلف و سخت به ویژه بارندگی های سیل آسا و مشکلات احتمالی ناشی از آن محکم و مستمر در کنار شهروندان هستیم.

شهردار نوشهر تاکید کرد: ستاد مدیریت بحران نوشهر در آتشنشانی شهرداری در آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی به سر می برد.

آمل

در آمل آبگرفتگی شدید معابر و قطعی برق در برخی نقاط گزارش شده است.

سید جعفر رسولی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل در گفت‌وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: بر اساس جلسه دیروز ستاد مدیریت بحران در فرمانداری اعلام آماده باش به تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی را اعلام کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه  از ظهر امروز تاکنون تمامی دستگاه ها اعم از بخشداران، شهرداران و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در آماده باش کامل می‌باشند، تصریح کرد: به دلیل شدت بارش شاهد آبگرفتگی معابرعمومی بودیم اما تا این لحظه خسارت سنگینی به ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام نشده است.

فرماندار آمل به قطع برق در دقایق اولیه طوفان و رعد و برق اشاره کرد و گفت: به دلیل رگبار و رعد و برق اداره برق شهرستان مدت محدودی برق را در برخی از مناطق قطع کرد تا از خسارات جلوگیری شود، همچنین شاهد ترکیدگی قرقره برخی تیرهای برق در شهرستان بودیم که بسیار ناچیز و جزیی بود.

رسولی با اشاره به اینکه با اقدام به موقع شاهد هیچگونه آتش سوزی در سطح شهرستان نبودیم، خاطرنشان کرد: مردم پای کار و هوشیار هستند چرا که ممکن است تا فردا مجددا شاهد وقوع رگبار،رعد و برق و طوفان باشیم.

رئیس مدیریت بحران و فرماندار ویژه آمل در پایان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل تا فردا آماده باش کامل است و آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان هستند.

گزارش از خبرنگاران ایسنا مازندران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.