پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوابیه روابط عمومی آبفای شهری درخصوص مشکل آب کیاسر

جوابیه روابط عمومی آبفای شهری در خصوص مشکل آب کیاسر

5

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: در پی درج مقالات متعدد  و اعلام نارضایتی شهروندان از وضعیت آب شرب شهر کیاسر در پایگاه خبری تحلیلی چهاردانگهٰ تا کنون دو بار روابط عمومی آبفای شهری استان مازندران جوابیه ای برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال نموده است. پایگاه خبری چهاردانگه از اینکه آبفای شهری به درد دل شهروندان کیاسر اهمیت داده و پاسخ مستدل خود را برای رفع شبه شهروندان برای این پایگاه ارسال نموده است  تقدیر و تشکر به عمل می آید و انتظار دارد مسئولین دیگر به جای پاک کردت صورت مسئله خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند و اعتماد مردم را به دستگاه خود جلب نمایند. 

 

جوابیه روابط عمومی آبفای شهری در خصوص مشکل آب کیاسر به  شرح ذیل می باشد.

در پی درج یادداشتی در پایگاه خبری چهاردانگه نیوز با عنوان”دردل یک شهروند کیاسری با رییس اداره آب وفاضلاب این شهر” با موضوع کیفیت آب آشامیدنی، در تاریخ ۲۶/۱۱/۹۴ به استحضار می رساند: آب آشامیدنی شهروندان محترم کیاسر از یک حلقه چاه و یک دهنه چشمه تامین شده که پس از کلریناسیون و تصفیه اولیه وارد شبکه توزیع آب شهری می شود.

 

آب تولیدی مطابق استانداردهای کشوری و از طریق آزمایشگاه آب وفاضلاب مورد پایش قرار گرفته و درصورت بروزهر گونه عدم انطباق کیفی مورد پیگیری قرار می گیرد، و باتوجه به نتایج آنالیزکیفی کیفیت آب شرب شهر کیاسر مطابق با الگوی استاندارد کشور می باشد.

 

اما در خصوص مشاهده لکه های چربی بر روی آب و ارتباط دادن آن با کیفیت آب آشامیدنی باید یادآوری نمود در ساختمان چای مواد شیمیایی به نام تانن و کافئین وجود دارد که وقتی دمای چای به ۱۷ درجه سانتی گراد می رسد این دو ماده با یکدیگر واکنش نشان داده و ترکیبی به نام تانات کافئین و همچنین مقداری پلی فنل اکسید نشده تولید می نماید. تانات کافئین به صورت ذرات معلق درآمده و رنگ چای را کدر می کند، پلی فنل اکسید نشده به صورت لکه های روغنی در سطح چای باقی می ماند بنابراین این لکه ها ارتباطی به کیفیت آب ندارند.

 

از سوی دیگر با توجه به فاصله منابع تامین آب شرب شهر کیاسر با محل تردد و دپوی زباله شهر ساری و از طرفی ظرفیت بالای خود پالایی لایه های زمین، نفوذ شیرابه های زباله شهری به این منابع امکانپذیرنبوده و هیچ تاثیری بر کیفیت آب ندارد. همچنین یادآور می شویم کیفیت آب شرب همواره از طریق کارشناسان بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفته و ارزیابی کیفیت آب شرب از طریق شرکت آب و فاضلاب استان به طور دائم و مستمر مورد بررسی قرار می گیرد.

 

روابط عمومی آبفای شهری استان مازندران

 

5 نظرات
  1. خرچنگ می گوید

    با سلام خدمت شما
    با چند تا اصطلاح علمی سرشو هم نیارین.
    چرا تا کنون این واکنش شیمیایی انجام نمیشد حالا در حال انجامه.؟
    خوب خدارو شکر فهمیدیم مشکل از چایی هامون بود
    این رسوب که هست هم مال چاییه. اب تیره مال چاییه. طعم بد مال چاییه.
    رفع مسیولیت نکنین. میدونین همین رسوبات چقدر باعث سنگ کلیه میشه.این چربی رو اب باعث مشکلات معده و کبد میشه.
    پرسنل ابفا زحمتکشن اما باید این مسیله رو اساسی پیگیر شن. مرسی

  2. اتابک می گوید

    بادرود. واقعا دمت گرم ابفا . یه زمانی خونه مادربزرگها که میرفتی وبخاری هیزمی وجود داشت قوری چایی شاید یک ساعت روبخاری بود واب ویا چایی داخل قوری ویا کتری به دمای صد درجه میرسید ولی این مواردی که شما گفتین رامانمیدیدیم . چربی روی اب خالی چه ربطی داره به چایی . مگه نمیگید که اداره بهداشت سلامت اب راتایید کرده خوب ان تاییدیه را درهمین سایت به سمع ونظر مردم برسانید . روی اب خالی چربی دیده میشه . اب خالی بدبو تلخه چه ربطی به چایی داره ان خودش بحث دیگری داره

  3. عادل الندانی می گوید

    با سلام خدمت عزیزان و دوستانم در وبسایت چهاردانگه و اهالی دیار چهاردانگه.
    ادعای ما به ظاهر بر اینه و آب دچار رسوبات و موادی شده که چربی یا تیرگی رو روی اون به وضوح میشه دید.
    شما چندتا راه دارید برای اینکه به مردم یک جامعه کوچیک نشون بدید و اثبات کنید مشکل از آب نیست.
    اول بقول دوستمون نامه تائیدیه شبکه بهداشت و سلامت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران رو بر روی همین سایت قرار بدید
    دوم اینکه با کارشناساتون تشریف بیارید منطقه و مستقیما بررسی کنید
    سوم اینکه همونجا بنشینید و فقط گوش کنید و کاری نکنید تا فاجعه انسانی چند سال بعد رو ببینید
    به فکر باشید
    شما هم از جنس این مردم هستید

  4. عادل الندانی می گوید

    من از کاندیدای محترمه دهمین دوره انتخابات مجلس سرکار خانم دکتر عالیه زمانی کیاسری که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستن عاجزانه تقاضا دارم از طریق دانشگاه و بهداشت شهرستان پیگیر شن ببینن آب شرب کیاسر و منطقه سالم هست و مورد تائید بهداشت هست با نه.
    لطفا این پیغام رو هرکجا که هستید بخاطر مردم خودتون ببینید و جدا پیگیری کنید
    زندگی آب روانیست که از جای ***زمان*** میگذرد

  5. دی می گوید

    روابط عمومی محترم شرکت آبفا ی ، چرا با آبهای جاهای دیگه چای درست میکنیم ، لایه چربی نبینیم?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.