پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکمیل پروژه ساری ـ تاکام شاید 32 سال دیگر!/ پای “محدودیت‌های اعتباری ” بر گلوی جاده بین‌المللی

1

پایگاه خبری چهاردانگه: 16 سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد که اجرای پروژه ساری به تاکام تا به امروز طول بکشد و پس از پیگیری رسانه‌ای متولیان امر از تکمیل فاز اول این پروژه به مساحت هشت کیلومتر خبر می‌دهند، هشت کیلومتری که چندان تاثیری در کاهش ترافیک منطقه نداشته و مشکل اصلی مردم، در بخش فازهای  تاکام تا صنایع چوب و کاغذ است.

بیش از 16 سال است که مردم در روزهای پایان هفته ساعت‌ها برای عبور 25 کیلومتر مسیر زمان باید حداقل سه ساعت زمان صرف کنند.

مسیری که مدیران امر زمانی درباره قابلیت‌های آن صحبت می‌کنند آن را در ردیف جاده بین‌المللی دانسته و از آن به عنوان کریدور شمال به شرق یاد می‌کنند.

آیا می‌توان عرض جاده حدود هفت متری را جاده بین‌المللی تلقی کرد که این امر در استان مازندران میسر شده، جاده‌ بین‌المللی که در حد جاده بین مزارع در برخی نقاط صرف کنند. عرض ندارد، محل عبور و مرور دو بخش مهم در مرکز استان و محل تردد کامیون‌ها و مسافران از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان سمنان است.

تصادفات سنگین در این مسیر یکی از نگرانی‌های عمده‌ای است که بارها و بارها رسانه‌ای شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب و یک جا پس از 16 سال اتفاق خاصی در این مسیر اتفاق نیفتاده است.

در همین ارتباط مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های است که مورد توجه دولت و مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس است.

بهادری با اشاره به محدودیت‌های اعتباری موجود گفت: پیمانکار دیگری هم برای اجرای این پروژه در نظر گرفتیم و با ظرفیت مناسبی در حال کار هستند و تلاش ما این است که به کمک شرکت ساخت و توسعه استان هشت کیلومتر را تا پایان دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پاسخ به طولانی شدن زمان اجرای این طرح گفت: این پروژه بسیار بزرگ است، متناسب با محدودیت اعتباری که داشتیم، خوب کار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر پروژه تعطیل نشده است، افزود: روزهای عادی پیمانکاران مشغول کار هستند.

به گزارش بلاغ، بهادری در اظهارات خود اعلام کرد که این پروژه مورد توجه دولت و مسئولان ارشد استان هست، نکته اینجاست که اگر این پروژه مورد توجه مسئولان استانی و دولت بود حداقل در پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید تحرک خاصی در تکمیل پروژه انجام نشده است.

اگر در طول این 16 سال فقط یک و نیم کیلومتر از پروژه در سال تکمیل می‌شد در سال جاری حداقل باید به بهره‌برداری برسد.

با توجه به روند پیشرفت پروژه در فاز نخست پس از 16 سال به نظر می‌رسد که برای 16 کیلومتر باقی‌مانده 32 سال دیگر باید زمان صرف تکمیل و بهره‌برداری آن کنیم./بلاغ

1 نظر
  1. علی احمدی می گوید

    تبریک به آقای رمضان شجاعی!! تبریک به آقای محمد دامادی !!! تبریک به آقای یوسف نژاد!!! تبریک به من!تبریک به تو! تبریک به همه…!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.