پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توضیحات آب و فاضلاب شهری مازندران درباره یک خبر

0

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درج خبری تحت عنوان ” بحران زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب در بابل” که در گفتگوی خبرگزاری مهر با نماینده مردم بابل در مجلس در تاریخ ۲۴ دی ماه سال جاری منتشر شد، روابط عمومی آب و فاضلاب شهری مازندران توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی به این رسانه ارائه کرده است.

در بخشی از این توضیحات آمده است: آب ۳۸۴ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش شهری و روستاهای  بابل و شهرهای گروه الف ( شامل: بابل، امیرکلا، هادی شهر و بابلسر) از طریق منابع تامین آب سالم و بهداشتی و چاه های محفوره در شرق آمل و جنوب شهرستان بابل(طلوت) و با احداث دو تصفیه خانه اضطراری  که توسط شرکت آب منطقه ای مازندران درحال اجراست، تامین می شود. همچنین  ۵۸ درصد آب تولید شده برای مجتمع آبرسانی شهرهای گروه الف برای شهر بابل اختصاص یافت، مراحل تولید آب از مبدأ تا مقصد ( چاه ها، برداشت از سد، انتقال ، تصفیه و توزیع ) به صورت مستمر توسط آزمایشگاه امور آب وفاضلاب شهری  بابل و دانشگاه علوم پزشکی کنترل شده  تا آبی سالم  که کیفیت آن مطابق با استاندارد ملی ایران و شرکت مهندسی آبفای کشور است، برای مصرف در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

همچنین به منظور ایجاد شرایط پایدار آبرسانی نیاز به بهره برداری از تصفیه خانه اصلی آب سد البرز است که عملیات احداث و تکمیل آن توسط همکاران شرکت آب منطقه ای مازندران در حال پیگیری است.

در بخش فاضلاب نیز، تصفیه خانه فاضلاب شهر بابل به ظرفیت ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت تحت پوشش ۱۰۰ هزار نفر، از سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و با توجه به جمعیت فعلی این شهر ، شرکت آب  وفاضلاب شهری مازندران مطالعات ارتقای ظرفیت آن را آغاز نمود و بعد از تصویب در راستای این طرح، اسناد مناقصه برای تکمیل آن به مبلغ  ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص و در مرحله اخذ مجوز های لازم و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

 همچنین با انعقاد قراردادهای مختلف در بخش اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طور تقریبی ۳۰ کیلومتر  و ارتقای ظرفیت پمپاژ و بهسازی تلمبه خانه و نیز جهت رفع انفصالات خطوط  اجرا شده که از سه سال پیش عملیات اجرای آن آغاز و با پایان یافتن آن در سال ۱۳۹۸ ، حدود ۵۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب افزوده می شود ، با اعتبار موافقنامه سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال و با منابع داخلی شرکت و بخش خصوصی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال قرارداد در دست اقدام می باشد که برای تخصیص این مبلغ پیگیری های لازم از طریق شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران درحال انجام است.

بدیهی است در  تحقق این امر مطابق معمول و همانند گذشته حمایت مسئولان محترم استانی و کشوری در راستای افزایش اعتبار لازم در اجرا و تکمیل طرح ، موثر خواهد بود. قابل ذکر است شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با وجود تمامی محدودیتهای اعتباری، توانسته بیش از تعهدات فیزیکی و پیش بینی شده در موافقت نامه را به صورت کامل اجرایی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.