پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه اشتغال فراگیر رویکرد شورای تخصصی اشتغال مازندران است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران صبح امروز به ریاست احمد حسین‌زادگان سرپرست استانداری مازندران و مسئولان استانی در محل استانداری مازندران برگزار شد.

حسن خیریان‌پور معاون منابع انسانی استاندار مازندران در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: در زمینه تسهیلات روستایی در مرحله اول بیش از 165 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که برای مرحله دوم نیز درخواست تسهیلات شده است.

وی افزود: در زمینه اشتغال فراگیر مازندران در طرح‌های مصوب رتبه دوم و طرح‌های منعقده به بانک‌های عامل رتبه چهارم را میان 31 استان کشور کسب کرد.

خیریان‌پور بیان کرد: در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در دو دستگاه امداد و بهزیستی اقدامات خوبی صورت گرفته که بیش از 74 درصد بهزیستی و بیش از50 درصد در کمیته امداد اقدام شد.

وی افزود: مهارت آموزی در اجرای فعالیت و وظایف  تاثیرگذار و از تاکیدات دولت است که سهمیه مازندران در زمینه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار سه هزار و 300 نفر است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط به ویژه اتاق اصناف تلاش کنند تا 100 درصد این امر را محقق کنند.

ارتقا مهارت آموزی مددجویان در راستای خودکفایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز گفت: آموزش و مهارت‌آموزی به مددجویان باید در اولویت باشد تا تسهیلات طبق نیازهای مددجویان پرداخت شود.

نوروزی افزود: باید جهت افزایش انگیزه به مددجویانی  که به کسب و کارهای نوپا اقدام کردند مشاوره‌های لازم ارائه شود و همچنین بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات با مددجویان همکاری کنند.

مدیرکل بهریستی مازندران نیز گفت: در زمینه اشتغال اعتبار بهزیستی استان، 283 میلیارد و 400 میلیون ریال بود که 195 میلیارد و 350 میلیون ریال جذب شدو تاکنون هزار و 427 طرح به بانک‌ها معرفی شدند و از این تعداد 756 مورد وام را دریافت کردند.

سید سعیدآرام افزود: عمده اعتبارات در بانک‌های دولتی است که نسبت به پرداخت تعامل بیشتری داشته باشند.

تقویت اشتغال کارآفرین در ادارات استان

سرپرست استانداری مازندران نیز با اشاره به اهمیت اشتغال گفت: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه و دولت اشتغال است که در نهادهای حمایتی  با پرداخت تسهیلات می‌توانیم گامی موثر در این زمینه برداریم.

احمد حسین‌زادگان افزود: یکی از مشکلات مددجویان در زمینه تولیدات و اشتغال نداشتن مکانی برای عرضه محصولات است که مکانی نظیر بازارچه، نمایشگاه صنایع دستی و فروشگاه می‌تواند در برطرف کردن این مشکلات کمک کند.

وی بیان کرد: باید تحقیق و پژوهشی انجام تا مشخص شود اعتبارات پرداخت شده در چه زمینه‌ای پرداخت شده و بدانیم شرایط مددجویان خاص است و این تسهیلات راهی جهت توانمندی مددجویان است.

حسین‌زادگان گفت: اگر تولیدات منجر به صادرات نشود محکوم به فنا بوده که باید به صادرات بیش از پیش توجه کنیم. فعالان اقتصادی و خصوصی می‌توانند برای توسعه تولید واسط خریدار محصولات تولیدکنندگان و مددجویان نهادهای حمایتی شوند.

سرپرست استانداری مازندران بیان کرد: اکنون در تحریم ظالمانه قرار داریم و دشمن تلاش دارد مشکلات اقتصادی را بر ما بیشتر کند، در چنین شرایطی که دولت تسهیلات پرداخت می‌کند تا اشتغال ایجاد کند همه ما احساس مسئولیت کنیم تا منجر به تولید، اشتغال و صادرات شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.