پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع بسته های اقلام بهداشتی در مدارس شبانه‌ روزی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: عسکری نیکزاد   با اشاره به آغاز توزیع اقلام بهداشتی در مدارس شبانه‌روزی گفت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش مازندران که اتفاقاً سند تحول بنیادین نیز بر آن تاکید دارد توجه به عدالت اجتماعی و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به این نکته که چنین طرح‌هایی در چند نوبت طی سال و با محوریت آموزش بهداشت دوران بلوغ اجرا می‌شود، افزود: در این بستر و با اختصاص رقمی بیش از یک میلیارد ریال در این مرحله، خرید و توزیع “بسته لوازم بهداشتی” در مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: این بسته ها شامل لوازمی چون مسواک، خمیردندان، حوله، ناخن‌گیر، لوازم بهداشتی مخصوص مدارس دخترانه و ابزار کار مراقب سلامت است که در این مرحله برنامه داریم در تمام مدارس شبانه‌روزی متوسطه دوم و 50 درصد از مدارس شبانه‌روزی متوسطه اول توزیع کنیم.

نیکزاد در ادامه با اشاره به اینکه طبق تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «مدرسه» کانون اصلی تعلیم و تربیت  است و تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت است محقق می‌‌شود،خاطرنشان کرد: به باور ما توجه به بهداشت فردی و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان، یکی از مواردی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان ما در مدارس شبانه‌روزی، طی روزهای هفته در خوابگاه اقامت دارند و از خانه و خانواده دور هستند و ضرورت دارد اقلامی که برای رعایت بهداشت فردی به آن نیاز دارند در دسترس آنان قرار دهیم تا این فرصت و امکان در اختیار آنان باشد که در مراقبت از جسم خود نیز حساس باشند .

منطقه چهاردانگه با شش مدرسه شبانه روزی بیشترین مدرسه شبانه روز استان مازندران را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.