پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تلفات انسانی متاثر از سیلاب در مازندران گزارش نشد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنکابن، محمد اسلامی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران در فرمانداری تنکابن، اظهار داشت: سیل و طغیان رودخانه‌ها ناشی از بارش شدید باران روزهای گذشته در غرب مازندران به ویژه در شهرهای نوشهر تا رامسر در دوره تناوبی و در مقایسه با چند سال اخیر بی سابقه بوده و حجم آب خیلی بالا بوده است.

وی افزود: به غیر از پنج مورد فوتی که به دلیل غفلت انسانی صورت گرفته تلفات انسانی متاثر از سیل در استان گزارش نشده است.

استاندار مازندران تاکید کرد: مسیرها و سر دهنه‌های رودخانه‌ها و مسیر منتهی به رودخانه باید به صورت مرتب لایروبی و بازگشایی شود و متاسفانه تداخل مدیریتی که در گذشته در استان صورت گرفته به طریقی این مهم را به تاخیر انداخته و یا سبب شده تا به طور کافی صورت نگیرد.

اسلامی ادامه داد: انجام عملیات‌های امداد و نجات برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سیل و توفان اخیر یکی از اقدامات اخیر در مدیریت بحران بوده و احیای تاسیسات زیربنایی به ویژه در روستاهایی که ارتباط آب و برق و گاز آنها قطع شده بوده و تلاش ما برقراری ارتباط زیربنایی این روستاها است.

وی با بیان اینکه سه مورد از محورهای اصلی و پل‌های ارتباطی استان دچار آسیب جدی شده است، افزود: یکی از این موارد در کمربندی نوشهر چالوس بوده که باید پل جدیدی در این محور احداث شود و قابلیت ترمیم ندارد.

استاندار مازندران گفت: در موارد دیگری که در مناطق روستایی استان بوده به دلیل اینکه آب بردگی از پشت کوله‌ها صورت گرفته نیازمند ایجاد یک کوله ایمن بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر در این مقطع، برآورد خسارت بوده و بنیاد مسکن و هیئت نظارت باید به صورت خانه به خانه و واحد به واحد نسبت به تنظیم صورتجلسه و برآورد خسارت‌های صورت گرفته اقدام کنند تا با تدبیری که از دولت انجام خواهد شد بتوانیم برای حمایت از سیل زدگان و مردمی که آسیب دیده اند تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.