پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویری از امیرمحمد عالیشاه به همراه تیم فوتبال آکادمی کیا در اتریش

به بهانه حضور امیرمحمد عالیشاه بازیکن چهاردانگه ای تیم فوتبال زیر 11 سال آکادمی کیا در مسابقات جام کاردیال کاپ اتریش، تعدادی از تصاویری از این تیم که امیرمحمد در آن حضور دارد را در این مطلب منتشر می کنیم.

4

 

علی حق شناس ( ورزشی نویس و فعال رسانه ای ) در صفحه ی شخصی اش نوشت: شنبه با رفقاي ورزشي نويس مهمان مهدي مهدوي كيا بوديم. دليلش هم فعاليت “آقا مهدي” در فوتبال پايه بود. او به همراه علي دوستي تيمي از كوچولوهاي ايراني درست كرده كه سن آنها حدود دوازده سال است. تيم را برده بود در تورنمنتي در اروپا و بچه هايش حسابي درخشيده بودند. گزارش هاي كامل اين تورنمنت و حرف هايي كه مهدوي كيا در اين دورهمي زد را لابد در رسانه هاي ورزشي خوانده ايد.

 

اما اين پُست را نوشتم كه درباره اين عكس بنويسم. “آقا مهدي” تعريف مي كرد:

 

با اين كوچولوها رسيديم فينال. كار كشيد به پنالتي. قانون تورنمنت اين بود كه هر تيم سه تا پنالتي مي زد. هر سه پنالتي حريف گل شد و نوبت زدن پنالتي سوم ما رسيد. گل نمي شد باخته بوديم. همگي در يك صف دست ها روي شانه بغل دستي به تماشا ايستاده بوديم كه توپ مان گل شد. ناگهان يكي از بازيكنان مان كه از يزد پيدايش كرده بوديم و “ژيمناستيك كار” بود از صف كند و از فرط شوق و هيجان شروع كرد به پشتك زدن. چنان رفت روي هوا و چرخيد كه كل حاضران در استاديوم محو حركاتش شدند.

 

حرف هاي “آقا مهدي” كه به اينجا رسيد، هادي مهدوي كيا موبايلش را درآورد و اين دو عكس را نشان داد كه از همان لحظات توسط “ابوالفضل امان الله” عكاس خبره مطبوعات ايران شكار شده است. اين عكس ها مي شود عكس اول تورنمنت. پسرك را ببينيد كه چطور روي هوا معلق است.

 

مهدوي كيا و علي دوستي و تيم مربيان “اف. سي. كيا” هر كدام از اين بچه ها را از يك جاي ايران جُسته اند. يكي را از سي كيلومتري مرز عراق، ديگري را از كُنگ ( كه من نمي دانم كجاست ) و بعدي را از روستايي كه هر چه فكر مي كنم اسمش يادم نمي آيد. همين بچه ها رفته اند آلمان و در ميان ١٦٤ تيم دوم شده اند، در ميان غول هاي آموزش نونهالاندر جهان فوتبال. از آژاكس تا بايرن مونيخ. مهدوي كيا وقتي مي گفت: ” تا بايرن مونيخ اومد سرش رو بچرخونه اين بچه ها سه تا كردن تو تورشون” چشم هايش برق مي زد. وقتي مي گفت:” مربي آژاكس باورش نمي شد اين بچه ها كمتر از سه ماه است كنار هم جمع شده اند” صدايش پر از غرور بود. همه اين ها يعني، همه جاي اين مملكت پر است از الماس هاي استعداد، فقط بايد كسي پيدا شود و آنها را صيقل بزند.

 

والله اين بچه ها و نظير اين بچه ها حيف اند. هر كدام از آنها اگر در هلند يا آلمان متولد شده بودند در طالع شان نوشته مي شد؛ ستاره فردا. اما حالا چي؟ به جرم تولد در ايران، تولد در خاورميانه عاقبت يكي شان مي شود شاگرد شوفري كه همه عمر در آرزوي خريدن يك ده چرخ مي سوزد، آن يكي مي رود “ور دست” فلان اوستا و كارگر ساختماني خواهد شد، بعدي بايد براي امرار معاش دستفروشي كند، ديگري هم زبانم لال برود سراغ فروش سيگار و سيگاري و ته اش برود حبس. 

 

اگر در اين مملكت كه اين همه ستاره هاي فوتبالش دم ازعشق به مملكت و مردم مي زنند بيست تا مرد مثل “آقا مهدي” پيدا مي شد كه بيايند پاي كار، و دلشان را بزنند به درياي استعدادهاي اين ملك، خيلي چيزها عوض مي شد توي فوتبال.

 

راستي، مهدوي كيا شده مربي چهارده ساله هاي هامبورگ. خب، مبارك است. اما كي مي داند مسئول فوتبال پايه فدراسيون فوتبال كيست و در همه اين سالها چه کار مثبتی كرده است؟!

 

به بهانه حضور امیرمحمد عالیشاه بازیکن چهاردانگه ای تیم فوتبال زیر 11 سال آکادمی کیا در مسابقات جام کاردیال کاپ اتریش، تعدادی از تصاویری از این تیم که امیرمحمد در آن حضور دارد را در این مطلب منتشر می کنیم. امیدواریم امیر محمد عزیز روز به روز پله های ترقی در فوتبال را به کمک استادانی چون مهدی مهدوی کیا و علی دوستی مهر بپیماید و روزی او را در سطح اول فوتبال ایران و جهان ببینیم.

 

 kia-1

 اعضاء تیم فوتبال زیر 11 سال آکادمی فوتبال کیا

 

kia-2

kia-3

kia-4

kia-5

kia-6

kia-7

kia-8

kia-football-academy-2015-U11

4 نظرات
  1. بزرگ مرد می گوید

    بادرود. آفرین بر امیر محمد عزیز و درود بر شرف و غیرت و میهن پرستی مهدی مهدوی کیا. ایران عزیز ما از هر لحاظ که فکرش بکنید زرخیز می باشد. ولی ………………………………………..

  2. مرتضی می گوید

    آفرین امیر وآفرین بر ایران برات آرزوی موفقیت میکنم امید وارم با ایران قهرمان بشی

  3. علی می گوید

    با سلام امیر محمد عزیز باعث افتخار چهاردانگه شدی تبریک میگم امیدوارم موفق و پیروز باشی

  4. برجکینی می گوید

    امیر محمدجان خوبی؟کی میای اروست؟!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.