پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تسهیلات خوداشتغالی به بانوان سرپرست خانوار مازندران پرداخت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سمیه قاسمی طوسی امروز در دوره آموزشی فاز دوم طرح ارتقا توان افزایی امور بانوان در آمل، طرح ارتقا تاب‌آوری را از طرح‌های موفق برنامه‌های ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: این طرح با هماهنگی امور بانوان استانداری هم اکنون در 22 شهرستان مازندران با بکارگیری اساتید مجرب در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح افزودن توانمندسازی ظرفیت‌ها و مهارت‌های بانوان در عرصه زندگی، شغلی، تحصیلی، تربیت درست فرزندان است، افزود: امور بانوان استان به منظور ارتقا توان افزایی بانوان سرپرست خانواده چهار برنامه را در قالب چهار کارگروه دستور کار قرار داده است.

قاسمی طوسی با تاکید بر اینکه مازندران به عنوان دو قطب شیلات و کشاورزی شناخته شده است در این امور بانوان فعال در روستا مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: در این عرصه بانوان سرپرست خانوار بالای 40 سال سن دارند و  به منظور ارتقا توانمندسازی و ایجاد اشتغال به مبلغ سه میلیون تومان وام با بهره چهار درصد اختصاص می یابد.

وی از عمده ترین کار این امور را تشکیل اتاق کارآفرینی و خلاقیت دانست و بیان کرد: این اتاق با بکارگیری اساتید مجرب به منظور شناسایی بانوان توانمند با ایده و طرح‌های ایجاد اشتغال تشکیل شده است.

قاسمی افزود: بانوان جویای کار باید به تحصیلات توجه کنند چرا که تحصیلات بسیار اهمیت دارد اگر چه سطح توقع خانواده‌ها برای فرزندانشان جذب پست‌های اداری بوده اما خانواده‌ها باید اشتغال جوانان را با ایجاد و شکوفایی خلاقیت‌ها ببرند و دولت در این امور با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به بهره‌مندی سه نوع تسهیلات بانکی به امور بانوان از سوی وزارت کشور عنوان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات سه میلیون تومانی به بانوان سرپرست خانواده، افراد با ارائه طرح و ثبت نام در سایت کارا از تسهیلات بانکی در دو حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی در روستاها بهره‌مند می شوند؛ همچنین جوانانی که مهارت فنی و حرفه ای دارند وام سی میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

وی از راه اندازی بازارچه‌های دائمی برای زنان سرپرست خانواده در شهرهای استان مازندران خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده و بزودی این بازارچه‌ها دایر می‌شود در کنار اینکه شهرداری‌ها موظف شدند مکانی برای راه اندازی بازارچه‌ها به منظور فروش و آموزش از سوی بانوان توانمند به صنایع دستی و هنری به بانوان سرپرست خانواده ارائه دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از خانه کودک امام سجاد(ع)، مزرعه کودک و مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان حیات نو بازدید کرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.