پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب 80 درصدی زمین‌های کشاورزی/مسدود شدن 3 راه روستایی

رئيس شورای بخش چهاردانگه مازندران گفت: 80 درصد زمین‌های شالیزاری بخش نرم‌آب دو سر چهاردانگه بر اثر سیل به شدت تخریب شد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ابراهیم ولاشی، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع سیل در منطقه نرماب دو سر این بخش اظهار کرد: در سال جاری برای سومین بار شاهد وقوع سیل هستیم.

 

وی بیان کرد: در هر سه مرحله سیلی که در این منطقه جاری شد به سردهنه‌های کشاورزی خسارت جدی وارد شد و بسیاری از بند و نهرهای کشاورزی به شدت تخریب شد.

 

عضو شورای بخش چهاردانگه ساري افزود: در سیل اخیر به بیش از 80 درصد زمین‌های شالیزاری خسارت جدی وارد شد و راه سه روستای این بخش مسدود شد.

 

این مسئول مهم‌ترین نیاز منطقه در حال حاضر را یک دستگاه لودر، بولدوزر و بیل میکانیکی پیشرفته اعلام کرد و گفت: مسئولان استان تمهیداتی در دستور کار قرار دهند که این سه دستگاه وسیله به صورت دائم در منطقه حضور داشته باشد.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه با اعلام اینکه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سیل در این منطقه کافی نبود، افزود: برای جلوگیری از سیل و کاهش تخریب زمین‌های کشاورزی نیاز به تامین اعتبار مناسب است که اقدامات انجام شده دو سیل اخیر کافی نبود.

 

ولاشی اضافه کرد: در سیل اول کشاورزان زمین‌های کشاورزی را برای نشاء برنج آماده کرده بودند که تخریب شد، پس از بازسازی دوباره نشاء برنج در این منطقه به اتمام رسیده بود که سیل زمین‌های نشاء شده را تخریب کرد و در سیل اخیر نیز شالی برنج سبز شده بود که به 80 درصد زمین‌های این منطقه خسارت جدی وارد شد.

 

وی گفت: عملیات کمک به سیل‌زدگان در منطقه آغاز شد ولی کافی نیست، نیاز مردم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع سیل است و نیاز است که برنامه مناسب مدون شود.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه در پایان گفت: سیل این منطقه از نقاط مرزی استان سمنان جاری می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.