پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی سوادی مانع جدی جهت رسیدن به پیشرفت های فردی و اجتماعی است

0

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، سید حسین نصیری، معاون هماهنگی و رییس اداره ارزیابی عملکرد ادره کل آموزش و پرورش استان مازندران بهمراه  غلامرضاسقایی کارشناس ارزیابی عملکرد استان با حضور در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی منطقه چهاردانگه ضمن تقدیر از عملکرد منطقه چهاردانگه در حوزه سوادآموزی گفت: بالا رفتن افراد تحت پوشش یادگیری و کم شدن افراد بی سواد در استان مازندران  از موهبت های الهی و نتیجه تلاشهای جمعی همکاران ما در ادارات سواد آموزی مناطق می باشد.

نصیری با تاکید بر اینکه کاهش درصد بیسوادی یکی از شاخص های مهم پیشرفت محسوب می شود،بی سوادی  را مانعی جدی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت های فردی و اجتماعی دانست.

این مقام مسئول بالا بردن سطح فرهنگ عمومی در جامعه را یکی از راههای اصلی ریشه کنی بی سوادی دانست و خاطرنشان کرد: البته در بحث فرهنگ سازی همه ارگانها به ویژه صدا و سیما باید کمک کنند و در قالب برنامه های جذاب و از زبان هنر بهتر می توان مردم را تشویق و در آنان ایجاد انگیزه کرد.

یوسف جعفری کارشناس سوادآموزی منطقه چهاردانگه ضمن خیر مقدم و ارائه گزارش جامع از وضعیت سوادآموزی منطقه چهاردانگه گفت: آموزش بزرگسالان نسبت به کودکان و نوجوانان متفاوت است و هدف  از آموزش کودکان ونوجوانان این است که درآینده بتوانند از مطالبی که فراگرفته اند استفاده کنند ولی در بزرگسالان این امر بسیارمتفاوت است .

جعفری ادامه داد: آموخته ها در بزرگسالان به گونه ای است که بلافاصله هنگام خروج از محل آموزش، در زندگی ایشان ساری و جاری شود و مهارت ها بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند،بنابراین نحوه آموزش و آنچه تدریس می شود باید به گونه ای باشد که بر همه عرصه های زندگی سوادآموزان تاثیر مثبت داشته باشد.

گفتنی است ،در ادامه جلسه اعضاء راهکارهایی برای جذب حداکثری و تحت پوشش بردن حجم باقیمانده استان  ارائه نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.