پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیشترین موسیقی صحنه‌ای کشور در کدام نقطه ایران اجرا شده؟

0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری بیشترین موسیقی صحنه ای در این استان نسبت به سایر استان های کشور خبر داد.

محمود شالویی با حضور در دفتر ایسنا مازندران در پاسخ به این پرسش که در نهایت کنسرت در مازندران بر مبنای قانون برگزار می‌شود یا خیر، اظهار کرد: اجرای موسیقی صحنه‌ای بر پایه یکسری قوانین و چارچوب های آن بوده و فضای جامعه، تمایلات مردمی، ذوق و سلیقه آنها، حساسیت‌ها و ظرفیت ها در اجرای موسیقی در استان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران نسبت به استان‌های دیگر بیشترین برگزاری موسیقی صحنه‌ای را داشته و میزبانی می‌کند، تصریح کرد: اگر جریان موسیقی را به سمت موسیقی اصیل و مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و محلی خود، ارزش‌ها و اصالت های فرهنگ ببریم، یقینا میزان مخالفت‌های کمتری را شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: هر آنچه موسیقی اصیل‌تر و از شعر و ملودی ارزش مداری برخوردار باشد، با اقبال عمومی بیشتری همراه بوده و اقشار مختلف جامعه با آن همراهی خواهند کرد اما ممکن است گاها آن اصالت ها رعایت نشده و ارزش ها را در درون آن پیدا نکرد.

شالویی بیان کرد: هنر باید با پیام همراه باشد و اگر هنری پیامی را به همراه نداشته و اندیشه‌ای در آن نهفته نباشد یا نشاط و شادابی با اصالت های اجتماعی، فرهنگ، ذوق، سلیقه و ادب جامعه همراه نباشد، پایدار نیست.

وی افزود: ما به دنبال نشاط منطقه‌ای بوده و وجد منطقی مردم مورد توجه است، بنابراین باید با آیین اعتقادات و ظرفیت های ما سازگاری داشته باشد؛ اگر در مازندران گاها نقطه نظراتی بوده به نوع موسیقی بر می‌گردد وگرنه با اصل موسیقی مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه فرهنگ سازی موضوعی بسیار زمان بر است، اظهار کرد: با اجرا و ایجاد چند برنامه، رویداد و همایش نمی‌توان یک جریان فرهنگی مستمر و ماندگار ایجاد کرد، این فرض صحیحی نیست و نیاز به زمان دارد.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در جامعه ایرانی و انسانی و بالاتر از توسعه های اقتصادی، اجتماعی و غیره، توسعه فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد. مردم باید در راستای یک توسعه فرهنگی مبتنی بر اصالت های واقعی قرار گیرند، فرهنگی که به مردم آرامش دهد حیات آن‌ها را با معنا و زندگی و دستاورد های آن را معنی دار کند و در عین حال دارای محتوا باشد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.