پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بنده هم از منتقدین انتقال زباله به چهاردانگه هستم/ دولت به قول خود برای تامین بودجه زباله سوز وفا نکرد

رئیس شورای شهر ساری، اخیرا با پیگیری‌ها و رایزنی‌های دکتر یوسف‌نژاد، قول تامین ۲۰ میلیارد بودجه را از دولت آقای روحانی گرفتیم و منتظر پرداخت آن هستیم. با این حال ما کارها را شروع کردیم و این قول را به مردم می‌دهیم که به صورت جدی، این موضوع را پیگیری کنیم. مطمئنا ما از ابتدا تا کنون دغدغه‌ی عملی داریم ولی بپذیرید که بعضی موارد از دست ما، خارج است

4

 

پایگاه خبری چهاردانگه:انتقال یازده‌ ساله‌ی زباله ساری به منطقه چهاردانگه و لبریز شدن کاسه‌ی صبر مردم از معضلات زیست-‌محیطی ایجاد شده در اثر تعلل چندین ساله‌ی مسئولان در ساخت زباله‌سوز موجب شد تا در راستای پیگیری موضوع، طبق هماهنگی قبلی  تعدادی از اهالی رسانه چهاردانگه به دفتر شورای شهر ساری برویم و دیداری با رئیس چهاردانگه‌ای شورای شهر ساری داشته باشیم تا آخرین اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی مدیریت شهری درباره معضل انتقال زباله به چهاردانگه را جویا شویم و اینکه آیا در سطح شهرستان اراده‌ای برای حل معضل زباله وجود دارد یا خیر؟

 

photo_2016-12-07_06-18-09

 

مسلما از سردار علیجان شمشیربند یا هر کسی که جای ایشان بود، انتظار نمی‌رفت که در این شرایط زمانی در جمع رسانه‌ها مثلا از ضعف‌ها و کمبودها بگوید یا روال احداث دستگاه زباله‌سوز را کُند بنامد یا مثلا از عدم اراده‌ی کافی مدیران ساری برای حل این  معضل در سال جاری سخن بگوید. معمولا نیز هیچ مدیر یا رئیسی چنین کاری نمی‌کند. اما اظهارات آقای رئیس شورا در نهایت تا حدودی امیدوار کننده و گامی رو به جلو بود.

 

سردار با اینکه به موضوع و معضلات آن اشراف داشت پای اظهارات آغازین اهالی رسانه نشست و در ادامه نظرات خود را بیان کرد.

 

وی، زباله را معضلی استانی خواند و گفت: زباله مشکل دیروز و امروز ساری نیست که با شعار دادن حل ‌شود. نیاز است مدیران استان عملیاتی‌تر به این موضوع نگاه کنند و قدم‌های برداشته شده را به مردم گزارش دهند.

 

رئیس شورای شهر ساری، با بیان اینکه خودم به عنوان یک شهروند ساروی، اهل چهاردانگه‌ هستم و افتخار می‌کنم که از روستاهای محروم آن دیار هستم، افزود: انتقال زباله به چهاردانگه سال‌ها قبل از ورود بنده به شورا اتفاق افتاد و من از بدو ورودم به شورا در جلسات استانی بارها این معضل را مطرح کردم اما آنچه که نبود گوش شنوا بود. وگرنه من نیز مثل همه‌ی مردم چهاردانگه نگران معضل زباله و عواقب زیست‌محیطی آن هستم که اگر همه‌ی مدیران موضوع زباله را جدی بگیرند به‌زودی شاهد رفع آن معضل خواهیم بود.

 

شمشیربند، با استناد به قانون، محل دفن زباله را مربوط به مدیران اجرایی دولت (فرمانداری و استانداری) دانست و گفت: شورا و شهرداری فقط مجری طرح در مکان انتخاب شده هستند و مسائلی که اتفاق افتاد مربوط به ۱۳ سال قبل و فرمانداری آن دوره است.

 

وی، درباره علل تاخیر در خرید دستگاه زباله‌سوز، بیان کرد: خرید دستگاه مربوط به این دوره نمی‌باشد. در دوره‌‌های قبلی چند هیات جهت خرید دستگاه به چین رفتند اما کار خاصی صورت نگرفت ولی ما پس از توافق با چینی‌ها (که دو سال پیش اتفاق افتاد) بلافاصله دست به‌کار شدیم، قراردادها را چک و موارد لازم را دوباره مصوب کردیم.

 

رئیس شورای شهر ساری، مبلغ بودجه مصوب را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار بود ۶۰ درصد بودجه را دولت و ۴۰ درصد را شهرداری تامین کند که شهرداری ۴۰ درصد خود را به پیمانکار واگذار کرد. از طرفی شرکت چنینی نیز پس از یک‌سال بخشی از امکانات خود را وارد ایران کرد اما آن‌بخش از بودجه‌ای که مربوط به دولت بود تامین نشد. ضمن اینکه یکسری معضلات قانونی در حوزه زیست‌- محیطی برای ما به‌وجود آوردند که در ادامه موفق به حل آن شدیم.

 

photo_2016-12-07_06-18-02

 

شمشیربند، با بیان اینکه دولت هنوز ۲۵ میلیارد تومان از بودجه‌ی در نظر گرفته را پرداخت نکرده است، افزود: اگر این مقدار اعتبار سال گذشته تامین می‌شد تاکنون اقدامات لازم انجام می شد.

 

وی، تصریح کرد: اخیرا با پیگیری‌ها و رایزنی‌های دکتر یوسف‌نژاد، قول تامین ۲۰ میلیارد بودجه را از دولت آقای روحانی گرفتیم و منتظر پرداخت آن هستیم. با این حال ما کارها را شروع کردیم و این قول را به مردم می‌دهیم که به صورت جدی، این موضوع را پیگیری کنیم. مطمئنا ما از ابتدا تا کنون دغدغه‌ی عملی داریم ولی بپذیرید که بعضی موارد از دست ما، خارج است.

 

رئیس شورای شهر ساری درباره زمان استارت و آغاز بکار دستگاه زباله‌سوز، اظهار کرد: زمان دقیقی برای آن نمی‌توانم اعلام کنم ولی در تلاشیم تا پایان امسال یا دو سه ماه ابتدایی سال ۹۶ آن را به اتمام برسانیم که تداخلی با انتخابات نداشته باشد.

 

شمشیربند، با رد فشارهای احتمالی از سوی پیمانکاران حمل زباله و دیگران، بیان کرد: طولانی شدن زمان مربوط به کم‌کاری برخی مدیران است که توقع ما از آن‌ها این است که حل معضل پسماند ساری را جدی بگیرند.

 

وی، افزود: ما نیز تمایلی به هزینه ۱۲ میلیاردی بابت حمل و نقل سالانه‌ی زباله نداریم و این مبلغ برای ما بسیار زیان آور است.

 

رئیس شورای شهر ساری، در پیامی خطاب به مردم چهاردانگه، گفت: ضمن عذرخواهی در کندی پیشرفت نیروگاه زباله‌سوز، مطمئن باشید به سرعت کارهای را پیگیری می‌کنیم  تا ساخت زباله‌سوز تمام شود. و وقتی قول داده‌ام تمام کنیم واقعا تمام خواهیم کرد و اگر تا پایان امسال نتوانستیم در اوایل سال ۹۶ این امر محقق می‌شود.

 

سردار شمشیربند، همچنین قول داد زمینه بازدید اهالی رسانه چهاردانگه را از سایت  زباله‌سوز ساری فراهم کند.

 

در پایان ذکر ۲ نکته ضروری است: نخست اینکه انتظار می‌رفت موضوع کم‌کاری و تعلل برخی مدیران از ماه‌ها قبل مطرح و رسانه‌ای می‌شد تا مردم و رسانه‌ها در جریان رفتار آن‌ها قرار بگیرند و دلایل آن توسط رسانه‌ها پیگیری می‌شد.

 

دوم اینکه امیدواریم این‌بار شاهد موانع و بدقولی‌های قبلی نباشیم، کارها به موقع پیش رود و ما طبق قولی که سردار شمشیربند به مردم داده‌اند تا قبل از پایان فعالیت شورای چهارم شاهد تحقق این پروژه باشیم.

 

 

 

4 نظرات
  1. نوه ننه جون چهاردانگه می گوید

    چه رئیس شورای مسئولیت پذیری داریم!!!!!!!
    خودش مسبب آوردن زباله هست و خودش هم میگه من مخالفم!!!! خب برادر سردار شمشیر بند! اگه تو مخالفی پس کیه که ۱۱ سال توی شورای شهر تصویب میکنه زباله های ساری رو به چهاردانگه بیارن؟؟؟؟؟
    سردار مردم را چی فرض کردید؟؟؟؟؟

  2. موسی وسگر کیاسری می گوید

    جناب سردار شهرداری ودرامدش از درامد دولت بیشتر است زباله را دولت تولید نمیکند باکه مردمی تولید میکنند که پول زباله رامیپردازند

  3. کیاسری می گوید

    با سلام
    واقعاسردار چی فرض کردی مارو؟
    شهرداری نمیتونس تو این ۱۱ سال نصف پول این کرایه حمل کامیون زباله رو بده کارخونه زباله سوز بزنه؟ تو این ۱۱ سال کجا بودین؟که الان به خاطر سیاست بازی میان اعلامیه میدید ک مخالفین؟

  4. قادری می گوید

    مگر” ما طرفدار حمل زباله به چهار دانگه ایم؟!

    ملا نصرالدین خدا بیامرز، یک شعری در مدح حاکمی سرود و برد در پیش حاکم، تاثیر گذار خواند، حاکم خیلی خوش آمد.

    گفت :فورا به ملا ۵۰ سکه طلا ناب بدهید،! ملا خیلی خوشحال شد، اما به او ندادند

    با خودش گفت: :لابد بعد از مجلس می دهند! ، ندادند! یک هفته دیگر می دهند! نداند‌! یک ماه دیگر ندادند! یک سال دیگر؛ ندادند!

    حوصله اش سر رفت، و رفت پیش حاکم شکایت که مرد حساب، سکه ها چی شد‌‌‌؛؟!

    حاکم با لبخند ملیح پاسخ داد:کدام سکه؟!

    ملا گفت:شعر خواندم ‌‌‌خوششت آمده بود،گفتی ۵۰سکه بدهند.

    حاکم یادش رفته بود؛ یادش آمد؛ اما هر چه فکر کرد؛ دید ۵۰ سکه زیاده، اصلا چرا سکه بدهد؟! برگشت و گفت:آهان! تو شعر خواندی و من خوشم آمد؛ من هم یک چیزی گفتم تورا خوش آید؟!

    خب ا حالا این تیتر خبری سایت جهار دانگه نیوز را ببینید
    بنده هم از منتقدین انتقال زباله به چهاردانگه هستم!

    این حرف رییس شورای شهر ساری آقای شمشیر بند است و اتفاقا او از مردمان پشت کوه است و شرعا و قانونا بیشترین مسئولیت این قضیه حمل زباله هم فعلا با اوست که ریاست شورا را دارد به صد تا دلیل که اندکی از آن را می گویم

    ۱-سالانه بیش ۱۲ میلیارد تومان به گفته خود او فقط بابت حمل زباله به شهر وندان ساری زیان وارد می شودکه با این پول که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مردم ساری اخذ می شود که باید جهت توسعه امکانات و زیر ساخت های ساری خرج شود دارد درراه حمل زباله به ۱۲۰ کیلومتر آن طرف تر هدر می رود

    ۲-سالانه ده ها نفر بابت ریزش شیرابه های زباله حمل شده توسط کامیون ها به طور غیر عمدی در مسیر جاده می ریزد ؛ چون با اندک بارندگی حاده لیز می شود و ده ها نفر در این مسیر دچار مصدومیت شده اند و خسارت دیدند …

    ۳-برخی افراد در روستای رییس شورای شهر ساری ” ولوله” بیش ترین نقش را در ایجاد این فاجعه بهداشتی خسارت بار داشته اند؛ آنان دلیل واگذاری زمین گوی چاله برای دپوی زباله ساری و هم بیش ترین خسارت را دیده اند یعنی از هم روستایی او مرحوم غضنفر شمشیربند در شیرابه غرق شد و به رحمت خدا رفت که هیچ کس نمی تواند تصور غرق شدن چوپان زحمت کشی در زباله و نابود شدنش را تصور کند، خدایش بیامرزد.

    حالا لطف کرده، آمده و گفته:من منتقدم…..!!!

    برادر، تو منتقد نیستی تو مسئولی،مسئول! گفتن این که” “آنچه که نبود گوش شنوا بود…” “نگران معضل زباله و عواقب زیست‌محیطی” هستم چه قایده ای دارد؟ …..مسئول همانند پزشک است، وظیفه اش این نیست که چیزی بگوید که کسی را خوش آید، یا با بقیه افراد هم نوایی کند… وظیفه اش درمان است… . واگر درمان نکند باید در نزد خدا پاسخ گو باشد! به قول سعدی علیه الرحمه

    ای که دستت می‌رسد کاری بکن.

    پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

    http://era111.blog.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.