پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بندر ‌امیرآباد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل به منطقه آزاد را دارد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، سیاوس رضوانی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در مجموع در بندر امیرآباد  1300 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال احداث و ایجاد سیلوی گندم، کارخانه کاغذ، گچ انجام شده ‌و ساخت کارخانه بزرگ ام دی اف با پیشرفت 55 درصد در حال انجام است.

وی افزود: در هفته دولت 6 پروژه در بندر امیرآباد کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که مهم‌ترین پروژه‌های آن افتتاح  و کلنگ زنی سیلو و کارخانجات بخش خصوصی است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه این بندر شرایط تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد و زیرساخت‌های لازم مهیاست، تصریح کرد: ‌سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش اقتصادی با ساخت کارخانجات انجام شده ‌و ساخت کارخانه چسب، نئوپان، مبل و کف پوش در دست انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی، صادرات و واردات با قوت در بندر دنبال می‌شود و تعرفه صیفی جات و نرکبات بسیار پایین است، افزود: صادرات به حاشیه خزر 14 نوع کالا بودده که قبلا یک قلم صادر نمی‌شد در دهه 60 و 70 و اوایل 80 و اکنون سیمان که ارزش افزوده دارد صادر می‌شود و 14نوع محصول دیگر صادر می‌شود.

رضوانی با اشاره به اینکه سال گذشته 400 هزار تن صادرات و امسال 26 درصد رشد صادراتی در بندر داشته ایم، گفت: ترانزیت یکی از برنامه‌های مهم بندر است که خط ریلی در همین راستا در حال اجرایی شدن بوده و کمبودها در حال رفع است تا با کشورهایی که ترانزیت کالا خواهیم داشت رایزنی مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما حرکت به سمت بندر هوشمند است که 25 درصد کار بندر اکنون هوشمند است و ورود کالا و کامیون از کشتی تا کامیون رهگیری و کنترل سیستمی می‌شود و مشکلات دستی برطرف می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.