پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی به میزبانی بابل

0

استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل از برگزاری کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، هدی نقشینه ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی برای سومین سال متوالی است که از سوی مرکز اختلالات حرکتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در روزهای ٢٣ و ٢٤ ابان ماه امسال در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر کتابچی، قربانی و شهیدی سه مهمان برجسته این همایش خواهند بود، تصریح کرد: به دبیر خانه این کنگره ۸۰  چکیده مقاله ارسال شده که ۲۹ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی و ٣٧ مورد به صورت پوستر پذیرفته شده است.

دبیر علمی کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی خاطرنشان کرد:  هدف اصلی این کنگره فراهم کردن بستری برای جلب مشارکت علمی و پژوهشی متخصصان در حوزه های مختلف مرتبط با بیماری های اسکلتی و عضلانی و متناسب سازی حوزه های پژوهشی با نیازهای جامعه بوده است.

نقشینه گفت: گروه های هدف این کنگره شامل پزشکان عمومی، ارتوپدی و بیومکانیک، روماتولوژی، طب سالمندی، طب فیزیک و توانبخشی، پرستاری سالمندی، سلامت جامعه، پرستاری توانبخشی و بیماری های مغز و اعصاب هستند.

وی افزود: مزیت کنگره امسال تلاش در جلب مشارکت همکاران در تمامی رشته های مرتبط است که به صورت تیمی درباره بیماری های عضلانی اسکلتی فعالیت کنند تا فرایند تشخیص، درمان و پیشگیری هر چه مطلوب تر در مورد این بیماری ها به انجام برسد و می تواند زمینه ساز معرفی عملکرد علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات اختلالات حرکتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سطح کشور شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: محور های سخنرانی این همایش در زمینه نوروپاتی های فشارنده و جدیدترین روش های درمان جراحی، اختلالات حرکتی در بیماری های نوروواسکولار و نحوه ی رویکرد به اختلالات حرکتی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.