پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی آئین تکریم و معارفه دادستان نظامی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تکریم از خدمات حجت‌الاسلام زارعی و معارفه رحیم رحیمی صبح امروز با حضور معاون نظارت و بازسی قوه سازمان قضایی نیروهای مسلح، مسئولان انتظامی و دولتی مازندران در ساری برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در این مراسم گفت: پلیس مازندران در حوزه برخورد سرعت عمل برخورد با مجرمان اقدامات خوبی شد که این امر یکی از عوامل کاهش جرائم در جامعه است.

میرفیضی افزود: با همکاری و تعامل مستمر و ادامه‌دار میان نیروهای مختلف نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانیم امنیت را توسعه و ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری برای جامعه هدف از جرائم پیشگیری کنیم افزود: با اقدامات خوب در استان توجه به سرانگشتان و همکاران قضایی و چهره به چهره و توجه به راهکار حوزه نخبگی و کارشناسی تقریبا در حوزه‌های مختلف سیر مناسب و ملایم را داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: طرح نسیم معرفت در مازندران به صورت پایلوت و به صورت کشوری اجرا شد که با اجرای این طرح برای جامعه هدف 30 درصد کاهش جرائم کارکنان را شاهد بودیم.

میرفیضی بیان کرد: امسال شورای سربازی به ابتکار سربازان جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد که در بحث پیشگیری بسیار اهمیت دارد. در شش ماهه نخست امسال در کل جرائم 16 درصد و در بحث جرائم مهمه 21 درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به راهکاری کاهش جرائم گفت: با اعزام سفیران صیانت نیز جهت حفاظت، عقیدتی، بازرسی در استان اقدامات مهمی انجام شد.

امانتداری صحیح از مسئولیت اداری

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران نیز گفت: مسئولیت همانند امانتی است که میان مسئولان جابه‌جا می‌شود تا به درستی و با امانتداری درخدمت نظام و انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان افزود: نیروهای مسلح همانند دژی مستحکم و تکیه‌گاه مردم و اجتماع هستند که جایگاه عظیمی در جامعه دارند.

وی بیان کرد: جایگاه دادستان نظامی والا بوده که برحسن رفتار و اقتدار نیروهای مسلح نظارت دارد که هر جا سلامت این نیرو حفظ شود به یقین سلامت جامعه حفظ می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی کشور نیز در این مراسم گفت: جایگاه نیروهای مسلح رفیع و بلند است که اگر بخواهیم اهمیت نیروهای مسلح را درک کنیم باید اهمیت امنیت را بدانیم که اگر این مقوله مهم نباشد توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ممکن نخواهد بود.

احمد غلامی قادی افزود: تربیت، امنیت و آزادی از الزامات جامعه اسلامی است که بزرگ‌ترین نعمت امنیت است که ابتدا خود نیروهای مسلح باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

وی با اشاره به اهمیت قضاوت بیان کرد: قضاوت صحیح رتبه‌ای از ولایت و شاخه‌ای از شجره طیبه است که طبق آیات الهی قضاوت مقام حکم و داوری مخصوص خدا، پیامبر، امام و ولی خداست که قاضی باید تقوا داشته باشد و بدانند وجود تخلف در نیروهای مسلح به اهداف و ماموریت این دژ مستحکم آسیب می‌رساند که داوری و قضاوت بسیار نقش مهمی دارد.

غلامی بیان کرد: نیروهای مسلح ایران از سایر نیروها متفاوت است که با بررسی تاریخی این فرق بارز است که قبل از انقلاب میلیون‌ها کیلومتر از خاک ایران جدا شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس تمامیت ارزی کشور با تمام و کمال حفظ شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی کشور ادامه داد: حفظ نیروهای مسلح در نظام جمهوری ضرورت مضاعف دارد تا از خطرات مصون بمانند که وجود سازمان قضایی و انقلابی و دادگاه‌های نظامی برای نیروهای مسلح مهم است که در راستای فرمایش فرمانده کل قوا در حفظ و اقتدار نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کنند.

رئس کل دادگستری مازندران نیز در این نشست گفت: قضاوت شانی از شئون الهی است که ابتدا این جایگاه از آن پروردگار متعال، پیامبر، امام، ولی و اکنون به صورت امامت دست ما بوده که باید نگاهی دقیق به این جایگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت قاضی و جایگاه قصاوت گفت: قضاوت کاری خدایی که این مسیر از همه حوزه‌ها و سایر اعمال به تقوا نزدیک است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.