پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برترین‌های چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران تجلیل شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مازندران شامگاه پنجشنبه با حضور فعالان قرآنی استان و کشور، مدیران ارشد استان و شهرستان ساری در باشگاه برق ساری برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم با تبریک دهه کرامت محضر قرآن آموزان و قرآن پژوهان استان، اظهار داشت: مازندران با داشتن هزار و 361 امامزاده پیشتاز ولایتمداری و شیعی و علوی تباری است.

وی افزود: مسابقات قرآنی اوقاف در 20 شهرستان استان برگزار که قریب به هفت هزار نفر متسابق در رشته‌های مختلف تفسیر قرآن، نهج البلاغه، معارف، قرائت، ترتیل، حفظ قرآن با حضور 400 نفر در این دوره شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت، افزود: برترین‌های مسابقات قرآنی استان امشب تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن موسسات متعدد قرآنی غریبانه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: جلسات محافل قرآنی را مدیون شهیدان مدافع حرم هستیم و الگوی شهدای مدافع حرم قرآنی استان، شهید رجایی فر بوده که وی از خود موسسه قرآنی را در شهرستان بابل به یادگار گذاشته است.

حیدری با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات و امامزادگان مرکز استان از داشتن راههای دسترسی محروم بوده است، تصریح کرد: تلاش مدیر شهری ساری مهدی عبوری در حوزه کمک به موقوفات به امامزادگان خصوصا در تعریض امامزاده عباس (ع) ساری ستودنی است.

بازگشت قرآن به اماکن اجتماعی و فرهنگی به برکت قرآن

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بنده به خانواده قرآنی افتخار می‌کنم و این افراد با تلاش و اهتمام متعالی در مسابقات شرکت کردند، افزود: مسابقات قرآن و محافل قرآنی در کشور و استان فراگیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه فهم و عمل قرآنی در زندگی ما ساری و جاری شود، افزود: امیدواریم با درک حقیقت قرآنی خود را در مسیر عمل صالح قرار دهیم و به مفهوم واقع کلمه قرآنی باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سازمان‌ها باید فلسفه وجودی خود را در درک مفاهیم قرآنی بدانند، تصریح کرد: مطالبه گری سازمان اوقاف در حوزه تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه قرآنی باید جدی تر و بیشتر باشد.

اسلامی با بیان اینکه با محتواسازی در فضای مجازی دیواره مستحکمی از فرهنگ خانواده در مقابله با تهاجمات نرم دشمن داشته باشیم، افزود: فضای مجازی استکباری با اتاق فکر ایجاد کرده برای هدف قرار دادن باورهای دینی و اسلامی شیعه بوده و است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، امام و رهبری و خون شهدا توانستیم کشور قرآنی داشته باشیم، تصریح کرد: اکنون قرآن به زندگی ملت ایران بازگشته و از پرتو ولایت، قرآن را به محیط‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هدایت کردیم.

در این مراسم از برترین‌های چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و مسئولان همیار فعالیت قرآنی نظیر شهردار ساری و اعضای شورای شهر ساری تجلیل شد.

 /

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.