پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخش چهاردانگه در انتظار بخشدار

0

در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی بخش چهاردانگه شهرستان ساری که وسیع ترین بخش استان مازندران نیز می‌باشد، معرفی بخشدار از سوی فرمانداری ساری می باشد تا از بابت نداشتن متولی در بخش، به روستاهای چهاردانگه ضربه وارد نشده و شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم امیداوار باشند که می‌توانند با داشتن بخشدار شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون در منطقه خود باشند.

بخش چهاردانگه از لحاظ تقسیمات سیاسی به سه دهستان گرماب، چهاردانگه و پشتکوه تقسیم می‌شود که دارای ۹۶ روستا و یک شهر ( کیاسر مرکز بخش چهاردانگه ) می‌باشد.

در اوایل تیر ماه سال جاری (۱۳۹۶) با استفعا دادن آقای سلطانی بخشدار وقت چهاردانگه به دلیل شرایط بیماری و قبولی استعفای نامبرده از سوی آقای حسین زادگان فرماندار شهرستان ساری، این بخش بزرگ بدون بخشدار مانده و از آن زمان تاکنون اداره آن با سرپرستی آقای حسن زاده معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری ساری می‌باشد.

معرفی بخشدار جدید در چهاردانگه نوید بخش توجهات دولت و استانداری به این منطقه کمتر توسعه یافته است و در حال حاضر نیز یکی از نیازهای اصلی مردم چهاردانگه، معرفی بخشدار از سوی فرماندار است.

ذکر این نکته لازم است تا گفته شود بخشی که سکاندار نداشته باشد و با سرپرستی اداره شود انگیزه لازم برای انجام امورات به دلیل نامشخص بودن آینده وجود نداشته و نخواهد داشت و از شنیده ها چنین بر‌می‌آید که معرفی اشخاصی برای تصدی پست بخشداری چهاردانگه از سوی فرماندار ساری صورت گرفته است، اما روزها همچنان می گذرد و مردم چهاردانگه چشم به‌راه یک بخشدار مردمی می باشند.

اکنون این پرسش مطرح می‌باشد دلیل اصلی ادامه این وضعیت چیست؟ آیا بخش چهاردانگه برای مسئولین استان مازندران و شهرستان ساری به اندازه بخشهای دیگر اهمیت ندارد؟

آیا پیدا کردن یک نفر متعهد، متخصص، خوشنام، آشنا به بخش و در عین حال همفکر با دولت تدبیر و امید که از عهده این مسئولیت برآید، برای مسئولین همچون پیدا کردن سوزن در انبار کاه می‌باشد؟

این نکته نیز باید یادآوری شود که در خواست امام جمعه محترم بخش چهاردانگه در نماز جمعه شهر کیاسر در ماه های گذشته، خود از اهمیت موضوع و توجه مردم در انتصاب نماینده سیاسی دولت در بخشداری می‌باشد که هنوز در هاله ای از ابهام و بلاتکلیفی قرار دارد.

برخی از خبرنگاران از زبان مردم و اصحاب رسانه در سایتها ی خبری و شبکه های اجتماعی از نبود بخشدار در این بخش گلایه کرده اند که جا دارد از این عزیزان سپاسگزاری شود ولی متاسفانه این گلایه ها همچنان با بی توجهی مسئولین مواجه شده است.

سوال اینجاست که آیا بخش چهاردانگه با این همه افراد نخبه سیاسی در سطح شهرستان، استان و کشور یک نفر را بعنوان بخشدار در خود ندارد که بتوان معرفی کرد؟

در ماه‌های گذشته مردم چهاردانگه با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند و کوله بار مشکلات آنها بر دوش شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها افتاده است، مشکلاتی از قبیل خشکسالی بی سابقه تابستان امسال و مشکل کمبود آب آشامیدنی، وضعیت نامناسب و نیمه کاره و رهاشده جاده ‌کیاسر به ساری و جاده‌های روستایی، وضعیت اجرای پروژه گاز رسانی روستاها، معظل بزرگ حمل ۱۱ ساله زباله های ساری به چهاردانگه، وضعیت کشاورزی و قطعی آب کشاورزان، شرایط دامپروری و … چهاردانگه را رنج می‌دهد و سکانداری نیست که در جلسات استانی و شهرستانی از حق و حقوق مردم چهاردانگه دفاع کند.

از فرماندار شهرستان ساری انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع نسبت به معرفی بخشدار توانمند و کوشا در نزدیکترین زمان اقدام نمائید.

مهندس صابر عبدی/ عضو شورای بخش چهاردانگه

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.