پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازسازی شبکه‌های فرسوده مازندران 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم شهابی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا محمودآباد را زیرپوشش توزیع برق قرار دارد. در سال 96 پیک بار مصرف برق مازندران در یکم شهریور 96 صورت گرفته و در راستای تلفات برق در مازندران اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه میزان تلفات برق استان از 14.9 درصد در سال 94 به 13.3 درصد در سال 96 رسیده است، تصریح کرد: 31 هزار دستگاه ترانس برق و 28 هزار کیلومتر شبکه برق موجود در استان داریم که بسیاری از آنها نیاز به بازسازی دارد.

شهابی با بیان اینکه یک میلیون و 650 هزار نفر مشترک توزیع برق در مازندران هستند، افزود: متقاضیان بسیاری برای دریافت اشتراک برق داریم که در برخی شهرهای مازندران متقاضیان بروزرسانی رسیده و در برخی شهرهای بزرگ این زمان به 4 تا 6 ماه می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در سال 96 اعتبارات استانی شرکت توزیع برق افزایش یافته است، تصریح کرد: در زمینه احداث خطوط محوری چاههای کشاورزی استان اعتباراتی تخصیص یافته که نسبت به گذشته بهتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه تعداد مشترکان مازندران در سال 96 به یک میلیون و 340 هزار و 118 نفر رسیده است، گفت: 80 درصد مشترکان مازندران خانگی ، کمتر از یک درصد صنعتی، 11 درصد تجاری و 4.9 درصد اداری هستند.

شهابی با بیان اینکه 43 درصد مصرف برق استان مربوط به مشترکان خانگی است، افزود: 20 درصد مصرف برق مازندران توسط صنایع استان صورت می‌گیرد و باید نسبت به مصرف بهینه برق اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه بخش اعظم مصرف برق در استان به واسطه استفاده کولرهای گازی است، گفت: 9 ماه از سال مصرف برق در مازندران ثابت بوده و در ایام تعطیلات آخر هفته و ییلاقات استان مصرف برق تا سی درصد افزایش خواهد یافت.

شهابی با اشاره به اینکه 30 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است، افزود: بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این شبکه‌ها نیاز داریم ولی این شبکه‌ها با امکانات اولیه شهرستانها بازسازی مقطعی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه مردم باید در مصرف برق مدیریت کنند، تصریح کرد: در صورت عدم مصرف بهینه برق در فصل تابستان، احتمال خاموشی در مازندران وجود دارد.

کیوان فرح زاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت شناور غرب استان بیش از 17 میلیون نفر در سال است، افزود: مسافران بیشترین حضور خود را در غرب مازندران دارند.

وی با بیان اینکه میزان تلفات برق در غرب استان بالغ بر 6.9 درصد کاهش داشته است، گفت: درآمد شرکت از فروش انرژی در سال 97 بالغ بر 1679 میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با اشاره به اینکه تلفات انرژی در غرب استان روند کاهشی دارد، تصریح کرد: 131.5 میلیون کیلوولت ساعت برای کاهش تلفات انرژی فعالیت صورت گرفته است.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.